پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۹۹۸
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تدابیر پدافند غیرعامل در استان بوشهر، اساس حفاظت از منافع استانی، نیازمند یک سند جامع است که همه زمینه‌های مرتبط با امنیت و حفاظت استان را پوشش دهد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مهدی صفوی در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل افزود: استان بوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود بنادر صنعتی و صنایع انرژی حساس، دارای حساسیت بالایی بوده و نقاط حیاتی را در بر می‌گیرد.

وی گفت: استان بوشهر به لحاظ تجاری، قطب صادرات کشور بوده و ۲۰ درصد از صادرات غیرنفتی کشور را تأمین می‌کند. همچنین در ۸ ماه امسال استان بوشهر رتبه اول در صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

صفوی افزود: استان بوشهر با داشتن نیروگاه هسته‌ای تنها نیروگاه هسته‌ای کشور که در حال توسعه است، یکی از مراکز حیاتی صنعتی و انرژی کشور محسوب می‌شود. این استان همچنین میزبان صنایع بزرگ دریایی از قبیل صدرا، شهید محلاتی و ۲۴ واحد دیگر است که در این حوزه فعالیت می‌کنند. به علاوه، ۹۵ درصد از صادرات نفت خام از طریق استان بوشهر و جزیره خارگ انجام می‌شود. منطقه ویژه انرژی پارس در عسلویه و فاز‌های پالایشگاهی و پتروشیمی کشور نیز در این استان مستقر هستند و در حال فعالیت و توسعه می‌باشند. در کنار اینها، استان بوشهر دارای ۲۰ مرکز صنعتی، منطقه ویژه، شهرک‌های صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در شمال استان است که در حال تکمیل و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های صنعتی می‌باشند.

وی تاکید کرد: در استان بوشهر، برنامه‌ریزی و اجرای سیستم پدافند غیرعامل در تمام نقاط حساس استان از جنوب تا شمال در دستور کار قرار دارد که این سیستم پدافند غیرعامل، نیازمند یک سند جامع است که همه زمینه‌های مرتبط با امنیت و حفاظت استان را پوشش می‌دهد که با توجه به موقعیت مرزی استان بوشهر و تهدیدات محتمل در این منطقه، تمهیدات لازم برای مقابله با این تهدیدات در نظر گرفته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر