يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۲۸۹
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:این استان در زمینه اقتصاد دریامحور، صنایع پایین دستی انرژی هیدروکربنی ، نفت وگاز ، صنایع مرتبط با دانش هسته ای، تجارت الکترونیک و کشاورزی گنج سرمایه گذاری استراتژیک به شمار می رود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، " آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری " در نشست با مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: با توجه به وجود بیش از ۶ میلیون اصله درخت خرما پیشنهاد ما سرمایه گذاری بنیاد برکت برای ایجاد شهرک صنعتی خرما بود که امیدواریم هرچه زودتر این مهم اجرایی شود.

وی افزود: باید بررسی شود که چرا در استان بوشهر با درآمدهای هنگفت ارزش افزوده، حق آلایندگی و مسئولیت‌های اجتماعی همچنان محرومیت پابرجا است.

صفایی بوشهری یادآور شد: برای سرمایه گذاری برای ایجاد فرصت‌های شغلی نباید نگاه جامع به حوزه اشتغال وجود داشته باشد بلکه ظرفیت استراتژیک هر استان بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده ما از خلیج فارس به غیر از نفت و گاز صفر است عنوان کرد: پزشکی دریا فصل عظیمی از ثروت است و یکی دیگر از پیشنهادات ما در حوزه تولید داروهای دریایی و دریادرمانی، ایجاد شهرک تولیدات آبزیان اعم از دارویی و غذایی است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: بوشهر استانی فوق‌العاده در انتقال ثروت به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است به این معنا که هر کاری که در این استان انجام شود هزینه نیست بلکه سرمایه است.

صفایی بوشهری اظهار داشت: باید در رابطه با سامانه رفع محرومیت برحسب دانش و مدیریت جهادی تدبیر دیگری در سطح ملی اندیشیده شود.

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: عدم وجود سامانه واحد در رابطه با آمار آمایشی تخصصی محرومیت و گونه‌های محرومیت، عدم وجود سند چشم انداز و اولویت‌ها و عدم مدیریت مرتبط با هم، نبود مدیریت اجرایی کارآمد و هماهنگ و نبود نظارت مؤثر از دلایل این موضوع است.

وی گفت: وقتی ظرفیت‌های استانی شناسایی شوند به راحتی می‌توان با سرمایه‌گذاری به هر شکل باعث تولید اشتغال و ثروت شد که هم محرومیت‌زدایی انجام شود و هم تولید ناخالص ملی کشور مناسب با وجود مواد اولیه و ظرفیت‌ها در آن استان رشد یابد.

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این دیدار گفت: هدف این سفر استانی گسترش خدمت‌رسانی وسرعت بخشی در طرح‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان بوشهر است که با هدف توانمندسازی در مناطق کم برخورد دار استان در انجام است.

" محمد ترکمانه " افزود: در سفر قبل به بوشهر یکی از موضوعاتی که مصوب شد ایجاد شهرک خرمایی در این استان بود که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر