چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۹۲۱
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

فکرشهر: رئیس قوه قضائیه گفت: دشمنان درصدد القای این گزاره هستند که مشارکت در انتخابات، امری بلااثر است، اما مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد، چون می‌دانند مشکلات موجود با مشارکت در انتخابات، قابل رفع شدن هستند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای اداری استان با تبریک ولادت با سعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) گفت: ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این سال‌ها دشمن همه تلاش خود را برای ناامن کرده کشور ما ایران به کار گرفت، اما مردم و مسئولان در کنار هم از این آب و خاک و نظام دفاع کردند و در شرایط کنونی کشور از هر زمان دیگری مقتدرتر، ملت عزیزتر و در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی موثرتر است.

وی افزود: در آستانه دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، نظامی که توانست یک نظام شاهنشاهی را فرو بریزد و با پرچم داری، ولی فقیه و یک شخصیت متوکل به خدا، نظام شکوهمند انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شد.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: باید یک بازنگری کرده و ببینیم چه بودیم، چه کردیم و چه دیده‌ایم و نقاط ضعف و قوت ما کجا بوده تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را مرتفع کنیم. باید پس از ۴۵ سال ببینیم در چه قسمت‌هایی پیشرفت کرده و کجا ضعف داریم و به اولویت‌ها توجه کنیم.

وی بیان داشت: باید در نظر بگیریم فرهنگ، اقتصاد و امنیت ما در چه وضعیتی است، زیرا این سه موضوع به‌هم وابسته است اگر امنیت در منطقه نباشد اقتصاد نیز متاثر از آن خواهد بود و اگر این دو باشد، اما جهت‌گیری آن که همان فرهنگ است مناسب نباشد ممکن است اقتصاد به انحراف کشیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عنوان کرد: اگر در همه استان‌ها مسئولان مشکلات و ظرفیت‌ها را بشناسند و همدلی وجود داشته باشد مشکلات مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در شرایط کنونی در چند جبهه در حال توطئه است افزود: جلوگیری از پیشرفت علمی در کشور، از بین بردن قبح برخی جرائم، از بین بردن امنیت کشور و کمرنگ کردن ارزش انتخابات در اذهان مردم از جمله آنهاست.

رئیس قوه قضائیه گفت: دشمنان درصدد القای این گزاره هستند که مشارکت در انتخابات، امری بلااثر است؛ این موضوع توطئه بدخواهان است؛ مردم ما اگرچه مشکلاتی دارند، اما در انتخابات مشارکت خواهند کرد و می‌دانند که مشکلات موجود با مشارکت در انتخابات، قابل رفع شدن هستند

وی همچنین به موضوع دریا در مناطق شمالی و جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: با وجود دسترسی به این موهبت الهی به قدر کافی از اقتصاد دریا محور استفاده نکرده‌ایم و باید توجه ویژه به آن شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر