پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۹۱۹
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

فکرشهر: رئیس قوه قضاییه خطاب به قضات تاکید کرد:در تنظیم پرونده‌ها به غنای محتوایی و نگارشی توجه کنند و به‌ویژه این مقوله را در قبال پرونده‌های ناظر بر درخواست ماده ۴۷۷ و ماده ۴۲۸ پیرامون تفاضل دیه، بیش از پیش مدنظر داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، "حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای" روز چهارشنبه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر، ضمن تبریک و تهنیت ایام و اعیاد ماه مبارک رجب، اظهار کرد: الگو و اسوه ما، امیرالمومنین علی (ع) است که انسان کامل و صراط مستقیم و معیار حق هستند.

رئیس عدلیه افزود: برای استقرار نظام اسلامی، ایثارگری‌های بسیاری در طول تاریخ صورت گرفته است و خون‌های بسیاری ریخته شده است؛ بنابراین مسئولیت خطیری بر دوش ما است و ما باید تکلیف خود را در حق خانواده شهدا و ایثارگران و عموم مردم ایفا کنیم.

وی با اشاره به مشکلات و مضایق موجود در مراکز و مراجع قضایی تصریح کرد: تکلیف من و مسئولان ستادی در قوه قضاییه است که مشکلات شما کارکنان و قضات دستگاه قضایی را مرتفع سازیم و من شهادت می‌دهم که مسئولان ستادی قوه قضاییه، تمام وُسع و تلاش خود را برای رفع مشکلات شما به کار بردند و توفیقی که حاصل شده، همین است که مشاهده می‌کنید.

قاضی‌القضات یادآور شد: شما کارکنان واحد‌های قضایی و قضات، راه‌حل‌ها و پیشنهادات خود را برای رفع مسائل و مشکلات موجود ارائه دهید؛ من همواره به مسئولان ذی‌ربط قضایی تاکید دارم که نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی را به مراکز و مراجع قضایی دعوت کنید تا آن‌ها از نزدیک با مسائل و مشکلات واحد‌های قضایی و کمبود امکانات در این واحد‌ها آشنا شوند.

محسنی اژه‌ای خطاب به کارکنان واحد‌های قضایی و قضات استان بوشهر ادامه داد: مسائل و مشکلات موجود و کمبود امکانات نباید سبب کاهش انگیزه شما برای خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به مردم شود.

رئیس دستگاه قضا به کارکنان و قضات توصیه کرد تحت هیچ شرایطی تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنند و در امور خود، انضباط حداکثری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز با بیان مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضایی این استان از کاهش تعداد ۱۹ هزار پرونده از پرونده‌های مُسن واحد‌های قضایی این استان طی ۱۵ ماه گذشته خبر داد.

" مهدی مهرانگیز» افزود: پس از بازدید مردادماه سال گذشته رئیس دستگاه قضا از انبار‌های اموال تملیکی استان بوشهر، اقدامات گسترده‌ای در مجموعه قضایی استان در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف کالا‌های موجود در این انبار‌ها صورت گرفت که در نهایت تا پایان سال ۱۴۰۱، ۴۰ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی استان بوشهر به فروش رسید.

وی یادآور شد: همچنین از آغاز سال ۱۴۰۲ تا کنون، ۱۶ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی استان بوشهر، فروخته شده است.

در این جلسه، نمایندگان قضات، کارکنان اداری و شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر