پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۰۸۶
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

فکرشهر: فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه در احداث کتابخانه در شهرستان باید از ظرفیت خیرین استفاده شود از احداث پنج کتابخانه کامل و مجهز جدید در سطح شهر‌ها و روستا‌های شهرستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تنگستان اظهار داشت: هر اندازه که در بخش کتابخانه‌های عمومی شهرستان برنامه ریزی و تلاش شود و اگر لازم شد سخت افزار ایجاد شود یک سرمایه گذاری عمیق برای مردم و نسل جوان انجام داده‌ایم.

فرماندار تنگستان عنوان کرد: باید تلاش کرد تا کتابخانه‌های شهرستان به لحاظ مکان و ساختمان و تجهیزات مورد نیاز امروز استفاده کنندگان تقویت و زمینه‌ای فراهم شود افراد بیشتری از امکانات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در احداث کتابخانه در شهرستان باید از ظرفیت خیرین استفاده شود از احداث پنج کتابخانه کامل و مجهز جدید در سطح شهر‌ها و روستا‌های شهرستان خبر داد.

وی تصریح کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر مجموع کتابخانه‌های عمومی تنگستان ۷۰ برنامه فرهنگی در سطح شهرستان اجرا خواهند کرد.

جاده توسعه فرهنگی از کتاب آغاز می‌شود

 امام جمعه اهرم نیز گفت: بستر و جاده توسعه فرهنگی، کتاب، کتابخانه و کتابخوانی است و بدون توجه به این اصل مهم، به توسعه فرهنگی نخواهیم رسید.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی توجه به علم و تاکید به کتابخوانی به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ارتقا علمی مردم اشاره شده است.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: کتاب سرمایه جامعه است و کتابخوانی از عوامل رشد در یک جامعه محسوب می‌شود و در مقابل هجوم غرب، باید کتاب و کتابخوانی در جامعه در راستای آگاهی رسانی رواج یابد.

وی ادامه داد: بدون فرهنگ قادر به توسعه جامعه نخواهیم بود و جاده توسعه فرهنگی از کتاب آغاز می‌شود.

وی گفت: بستر و جاده توسعه فرهنگی، کتاب، کتابخانه و کتابخوانی است و بدون توجه به این اصل مهم، به توسعه فرهنگی نخواهیم رسید و اگر به توسعه فرهنگی نرسیم، توسعه ملی نخواهیم داشت، به این ترتیب اقتصاد، سیاست و امور اجتماعی هم توسعه نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: منشأ پیشرفت همه جانبه هر جامعه‌ای، کتاب و علاقه‌مندی به مطالعه است و برای رسیدن به این هدف مهم ضمن تقویت جایگاه کتاب در بین خانواده‌ها و مردم نیازمند تعامل آموزش و پرورش و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستیم.

پهلو زاده تلاش برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را وظیفه همه مسئولان دانست و افزود: کتاب یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انسان‌سازی است و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر