يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۱۵۵
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: سهم اعتبارات اشتغال‌زایی این شهرستان از محل تسهیلات جز سه بند (ب) تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال، یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمود اسدی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان اظهار کرد: تاکنون ۵۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط با رقمی معادل ۴۵۰ میلیارد ریال برای اعطای تسهیلات مذکور توسط دستگاه‌ها و نهاد‌های دارای سهمیه شناسایی، سیر مراحل ثبت سامانه جامع اشتغال را انجام داده و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد برکت، علوی و کرامت رضوی، امور زندان‌ها و امور روستایی از عمده نهاد‌هایی هستند که سهمیه به آن‌ها تعلق گرفته و سیر مراحل قانونی را طی کرده اند.

فرماندار دیلم تصریح کرد: دریافت نکردن تسهیلات اشتغال‌زایی در سال‌های گذشته، عدم حقوق بگیر دستگاه‌های دولتی یا شرکت‌های دولتی و خصوصی، دارا بودن مدرک اشتغال‌زایی در رسته‌های صنفی کشاورزی، صنعتی، گردشگری و شیلاتی از عمده شرایط اعطای این تسهیلات است.

وی ادامه داد: اجرای پنل‌های خورشیدی در روستا‌ها با همکاری بسیج سازندگی، سهمیه امور روستایی، بخشداری‌ها و دهیاران از جمله طرح‌های دارای اولویت برای پرداخت تسهیلات مذکور بوده که تاکنون ۱۵ فقره ثبت نام کردند و هفت طرح اجرا شده است.

وی بیان کرد: سقف تسهیلات بین ۵۰۰ تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بصورت خویش فرمایی و بالاتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بصورت کارفرمایی است که به ازای هر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعهد ایجاد یک نفر اشتغال‌زایی باید انجام شود.

اسدی گفت: طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی با رقم‌های بالای حجم سرمایه گذاری که پیشرفت فیزیکی بالای پنچاه درصد دارند در شهرستان شناسایی و برای پرداخت تسهیلات به کارگروه استانی معرفی می‌شوند که تاکنون ۲۰ طرح به این کارگروه معرفی شده‌اند.

فرماندار و رییس کارگروه اشتغال دیلم عنوان کرد: جلسات کمیته فنی و راستی آزمایی و شناسایی متقاضیان درقالب کارگروه اشتغال این شهرستان به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر