پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۲۰۲
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی، گفت: برنامه‌های ترویجی بسیاری در کتابخانه‌ها انجام می‌گیرد، اما باید پررنگ‌تر شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حیدر راهب بعد از ظهر چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جم با بیان اینکه نقش کتاب در تکامل، پیشرفت و رشد بشر، بی بدیل است، اظهار کرد: لازمه ایجاد هم افزایی در جامعه و استفاده از تجربه، ذوق، استعداد، هنر و فکر دیگران، توجه بیشتر به کتاب است.

وی موضوع ترویج کتابخوانی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اهتمام به امر کتاب، ترویج کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی، تصریح کرد: هم اینک برنامه‌های ترویجی بسیاری در کتابخانه‌ها انجام می‌گیرد، اما باید بیش از این پررنگ شوند.

حیدر راهب با اشاره به تنها روستای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شهرستان جم، افزود: روستای بهرباغ با توجه به دارا بودن شرایط جمعیتی، فاقد کتابخانه عمومی است و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر این آمادگی را دارد که در صورت موافقت دهیاری و فرمانداری با انجام مقدمات لازم و پیگیری زمین توسط این نهاد، کلنگ آن در سال آینده زمین زده شود.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی کتابخانه سیار برای حومه شهر جم و روستا‌های زیر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، افزود: اگر شهرداری جم بتواند خودرویی برای این موضوع اختصاص دهد ما در مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر این آمادگی را داریم که منابع و نیروی انسانی آن را تأمین کنیم.

در پایان این نشست، طی حکمی از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، سیده طیبه مهدوی مرتضوی به عنوان سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان منصوب شد و از خدمات و تلاش‌های سمیه شادکام تقدیر و تشکر به عمل آمد.

گفتنی است در پایان طی نشستی صمیمی، کتابداران شهرستان جم با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر دیدار و گفتگو کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر