پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۵۶۷
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

فکرشهر: امام جمعه کنگان گفت: از مقامات اجرایی و نماینده عالی دولت در استان می‌خواهم سیاست‌های تجارت دریا محور را تسریع و در امر مجوز صید و صیادی و کالای ملوانی تسهیل دهنده امور مردم باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با تبریک ۴۵ بهار شکوهمند انقلاب اسلامی و دعوت مردم به حضور پرشور در یوم الله ۲۲ بهمن با استناد به آیات وحی گفت: حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن دستور قرآنی است و ملت بزرگ ایران با مدد از آیات قرآن ۲۲ بهمن تماشایی را خلق خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سقوط رژیم شاهنشاهی و سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب است عنوان نمود: به تعبیر رهبری فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب پرشکوه ملت ایران بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است و انقلاب اسلامی به هیچ بهانه‌ای از ارزش‌هایش فاصله نمی‌گیرد.

خطیب جمعه کنگان با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: دهه فجر فرصتی مغتنم برای بیان خدمات نظام کارآمد دینی است و دولت‌ها باید خدمات دولت خود و دولت‌های گذشته را که در حقیقت خدمات نظام است به مردم ارائه دهند.

محمودی با بازخوانی ضرورت عمران و آبادانی و رفاه در حکومت علوی و دینی و ضرورت توجه جدی و اهتمام کارگزاران نظام به رفع مشکلات و ایجاد بستر برای رفاه مردم عنوان داشت: از افتخارات نظام دینی اینست به رغم همه فشارها، تحریم‌ها و جنگ و غائله‌ها و فتنه‌ها، جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از امور در زمره ۱۰ کشور اول دنیاست.

وی اظهار نمود: حکومت دینی همانگونه که نسبت به مسائل دینی و معنوی بایستی حساس باشد و به فکر دین مردم باشد، باید به مسائل رفاهی و مادی مردم نیز باشد.

امام جمعه کنگان گفت: از مقامات اجرایی و نماینده عالی دولت در استان می‌خواهم سیاست‌های تجارت دریا محور را تسریع، و در امر مجوز صید و صیادی و کالای ملوانی تسهیل دهنده امور مردم باشند.

محمودی به طرح مسئله کاهش چهار هزار متر مکعبی آب در شهرستان در خطبه هفته گذشته اشاره و افزود: با پیگیری فرماندار کنگان و مذاکره وی با مدیرعامل آب استان قرار شد این مشکل حل شود که جای تشکر دارد.

وی با تبریک عید سعید مبعث و با عنوان اینکه به فرموده نبی مکرم اسلام مراعات تقوا و حسن خلق سبب ورود امت به بهشت می‌شود به بیان برخی پیام‌ها و آموزه‌های بعثت اشاره و عنوان کرد: رشد اخلاق در جامعه به عنوان مهمترین پیام بعثت، مظهر رحمت و مهربانی بودن برای امت، گسترش علم و دانش، معنویت و عبودیت و بندگی خدا، آزادی از وابستگی‌ها، جهاد، علم، ایمان و تقوا، توجه به عموم مردم، پرهیز از عوام فریبی، تکریم پیش کسوتان جهاد و شهادت، هدایای معنوی، توجه به امانتداری، علاقه به زیبایی‌ها و احترام به نسل جوان از مهمترین آموزه‌های بعثت بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر