چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۷۱۳
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

فکرشهر: نخستین کارخانه تولید و فرآورده‌های گوشتی استان بوشهر با ظرفیت یک‌هزار و ۳۰۰ تن با حضور استاندار بوشهر افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، نخستین واحد صنعتی تولیدی، بسته‌بندی و فرآورده‌های گوشتی استان بوشهر ظهر امروز با ظرفیت یک‌هزار و ۳۰۰ تن با حضور استاندار بوشهر افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شد.

نوذر منفرد با بیان اینکه این کارخانه نقش مهمی در تأمین فرآورده‌های گوشتی استان دارد اظهار داشت: این کارخانه با زیربنا ۲ هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری این طرح را ۴۵ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در اجرا این طرح ۱۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه پرداخت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر ظرفیت سردخانه این کارخانه را یک‌هزار و تن دانست و تصریح کرد: این سردخانه شامل ۵ سالن ۲۰۰ تنی زیر صفر درجه و ۲ سالن بالای صفر درجه، تونل انجماد زیر ۴۰ درجه است.

وی ظرفیت ذخیره این کارخانه را یک‌هزار تن گوشت و ۳۰۰ تن محصولات و فرآورده‌های پروتئینی دانست و بیان کرد: در مجموع ۶۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول کار شده‌اند.

منفرد، بسته‌بندی گوشت گاو و گوساله به ظرفیت ۸۰۰ تن، گوشت دام سبک ۲۰۰ تن، و سردخانه یک‌هزار و ۳۰۰ تن را از مزیت‌های این کارخانه صنعتی دانست.

احمد محمدی‌زاده هم در افتتاح یک واحد فرآوری محصولات در شهرک صنعتی بوشهر با تبریک میلاد با سعادت سیدالشهدا علیه‌السلام و گرامیداشت روز پاسدار یکی از موضوعات مهم را امنیت غذایی و تکمیل زنجیره ارزش و صنایع فرآوری دانست و اظهار داشت: یکی از موارد مهم امنیت غذایی تولید محصولات پروتئینی از جمله گوشت است و در استان بوشهر واحد و مرکزی که بتواند گوشت را از مجاری مختلف تأمین، فرآوری، بسته‌بندی، نگهداری و توزیع کند در ۸ سال گذشته وجود نداشت.

وی از احیا و راه‌اندازی یک واحد فرآوری محصولات پروتئینی در شهرک صنعتی بوشهر خبر داد و بیان کرد: کارخانه تأمین، فرآوری، بسته‌بندی، نگهداری و توزیع مواد پروتئینی پس از ۸ سال تعطیلی مجدداً در یک اقدام ارزشمند با پشتیبانی صندوق کارآفرینی امید و همکاری سرمایه‌گذار مجدداً احیا و راه‌اندازی شد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه تجهیزات جدید در این کارخانه نصب و راه‌اندازی شده است تصریح کرد: ان‌شاءالله با تأمین گوشت قرمز از مسیر پاکستان و گوشت منجمد از کشور‌های دیگر از جمله برزیل، و به‌زودی راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی گوشت بوشهر، این کارخانه با بسته‌بندی و فرآوری بدون واسطه وارد بازار استان بوشهر می‌شود و این اقدامی برای کاهش قیمت گوشت قرمز در شرایط فعلی است.

استاندار بوشهر، از کاهش قیمت گوشت قرمز در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی کارخانه فرآوری محصولات پروتئینی و کشتارگاه صنعتی بوشهر، گوشت مورد نیاز مردم بدون واسطه تأمین و عرضه می‌شود که نقش مهمی در کاهش این محصول در استان دارد.

وی توسعه و تقویت ارتباط مردم با مسئولان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بر اساس تأکیدات امام راحل (ره)، دستورات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، مسئولان استان بوشهر ارتباط بسیار نزدیکی با مردم دارند و در همه مقاطع پاسخگو مطالبات مردم هستند.

محمدی‌زاده با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم با حضور باشکوه در راهپیمایی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اهداف دشمنان را ناکام کردند و ادامه این حماسه در ۱۱ اسفند انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به منصه ظهور می‌رسد تا بار دیگر اقتدار ایران اسلامی به جهان نشان داده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر