پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۶۹۷
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مجتمع دام شهر زیارت دشتستان در مدت ۵ سال به تولید نهایی برسد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، افشین قطبی افزود: مجتمع دام‌شهر زیارت دشتستان با سرمایه‌گذاری هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه در زمینی وسعت ۵۰ هکتار ساخته می‌شود، گفت: این مجتمع در قالب ۱۵۰ واحد پرواربندی گوساله با ۱۰۰ راس و ۱۰ واحد جانبی از جمله قرنطینه دام، کارگاه تولید، کمپوست، مهمانسرا، محل عرضه دام، باسکول و کارخانه خوراک دام و همچنین داروخانه دامپزشکی ساخته می‌شود.

قطبی فرصت اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم در این مجتمع را هزار نفر دانست.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی در مجتمع دام‌شهر زیارت دشتستان ۴۰۰ شغل مستقیم و ۶۰۰ اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: تولید گوشت قرمز و ایجاد امنیت غذایی از اهداف اصلی طرح است.

توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های دامپروری با مزایای اقتصادی فراوان، چون کاهش هزینه‌های زیرساخت واحد‌های تولیدی، توجیه اقتصادی مناسب تولید، افزایش نظارت بر تولید و جلوگیری از توسعه بیماری‌ها، تامین نهاده‌های دام با قیمت پایین تر، دسترسی به امکانات مورد نیاز تولیدی و رفاهی نیروی انسانی در دو دهه گذشته در بسیاری از مناطق کشور اجرایی شده است.

در استان بوشهر هم سه دهه از آغاز عملیات پرواربندی در دشتستان به شیوه‌های نوین می‌گذرد و در این مدت این حرفه تبدیل به درخت تنومندی شده که سالانه در بین روستاییان این شهرستان در حال توسعه است.

وجود دامدارانی که در این مدت تبدیل به ماهرترین پرواربندان کشور شده اند از مزایای اجرای این طرح بوده است. همچنین وجود بیش از ۲۰ هزار راس گوساله پرواری در شهرستان دشتستان به عنوان قطب پروار بندی جنوب کشور، ایجاد شغل برای بیش از سه هزار نفر نشان از ظرفیت بالای این صنعت در استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر