پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امروز شنبه ـ ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ ـ در نهمین دهه فجر بزرگ ترین مجتمع دامپروری جنوب کشور در دشتستان با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آغاز شد...
کد خبر: ۲۰۰۴۶۱۰
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷

فکرشهر: امروز شنبه ـ ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ ـ در نهمین دهه فجر بزرگ ترین مجتمع دامپروری جنوب کشور در دشتستان با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، در آیینی همزمان با دهه مبارک فجر ظهر امروز عملیات اجرایی مجتمع دام‌شهر زیارت دشتستان به عنوان بزرگ ترین مجتمع دامپروری جنوب کشور با حضور استاندار بوشهر آغاز شد.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در این آئین اظهار داشت: مجتمع دام‌شهر زیارت در دشتستان با سرمایه گذاری هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی افزود: این مجموعه با وسعت ۵۰ هکتار احداث شده که پیش بینی می‌کنیم طی مدت پنج سال به تولید نهایی برسد.

آغاز ساخت بزرگ ترین مجتمع دامپروری جنوب کشور در دشتستان + تصاویر «فکرشهر»

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: این مجتمع در قالب ۱۵۰ واحد پرواربندی گوساله ۱۰۰ راسی و ۱۰ واحد جانبی از جمله قرنطینه دام، کارگاه تولید، کمپوست، مهمانسرا، محل عرضه دام، باسکول و کارخانه خوراک دام و همچنین داروخانه دامپزشکی احداث می‌شود.

محمدی زاده بیان کرد: حدود ۱۰۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم در این مجتمع پیش بینی شده که ۴۰۰ شغل مستقیم و ۶۰۰ اشتغال غیر مستقیم است.

وی اضافه کرد: تولید گوشت قرمز و ایجاد امنیت غذایی از اهداف اصلی طرح است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در آیین آغاز اجرای مجتمع دام‌شهر زیارت دشتستان از احیا ۳۲ واحد دامپروری و پرورش مرغ در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: ۱۳ واحد مرغداری به ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه در ۲ سال گذشته در استان بوشهر احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

افشین قطبی افزود: در این راستا ۱۹ واحد پرورش دام سنگین و سبک به ظرفیت سه هزار و ۲۰۰ رأس احیا و دوباره راه‌اندازی شده است.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر