پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۸۵۰
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاهی اجتماعی استان بوشهر از اتصال بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ پایانه فروشگاهی استان بوشهر به سامانه کالابرگ الکترونیکی خبر داد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مصدق کشاورزی ظهر امروز در جلسه قرارگاه کالابرگ استانی با اشاره به اینکه طرح کالابرگ فجرانه در قالب ۱۱ قلم کالای اساسی برای دهک‌های یک تا ۷ به میزان هر نفر ۲۲۰ هزار تومان از ۱۷ بهمن ماه آغاز شد اظهار داشت: این طرح تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در طرح کالابرگ فجرانه مشمولین فرصت دارند از کالا‌های تعیین شده خریداری کنند، افزود: در این راستا بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ پایانه فروشگاهی استان بوشهر در شهر‌ها و روستا‌ها به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاهی اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: در این طرح افراد مشمول الزاماً باید از ۱۱ کالا شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر خریداری کنند.

کشاورزی با بیان اینکه دولت ما به التفاوت قیمت سال ۱۴۰۱ این کالا‌ها نسبت به سال جاری در قالب یارانه پرداخت می‌کنند، تأکید کرد: دستگاه‌های همکار در این طرح باید نظارت لازم بر اجرا این طرح در فروشگاه‌های استان داشته باشند و در صورت هرگونه تخطی از این دستورالعمل و شیوه‌نامه مربوطه سازمان صمت و اتاق اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی برخورد لازم را انجام دهند.

وی از راه‌اندازی قرارگاه کالابرگ الکترونیکی در سطح شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در مرکز استان ریاست این قرارگاه برعهده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد که به‌صورت مستمر بر اجرای این طرح نظارت می‌کنند.

دبیر قرارگاه استانی کالابرگ الکترونیکی استان بوشهر اضافه کرد: افراد برای اینکه از میزان یارانه تشویقی و مانده آن مطلع شوند و اینکه آیا مشمول این طرح هستند یا خیر می‌توانند با نصب «اپلیکیشن شما» بر روی گوشی‌های همراه خود میزان یارانه تخصیصی فروشگاه‌های فعال در این طرح را شناسایی و یا با شماره‌گیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر اظهار داشت: در طرح جدید کالابرگ الکترونیک شرط ۲ میلیون ریال خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومان علاوه بر یارانه فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت می‌کنند. مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر