پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل دفتر امورزنان و خانواده وزارت کشور گفت: مهمترین مساله کشور یعنی بحران جمعیت برعهده مجموعه بانوان قرارداده شده تا موضوع خانواده و جوانی جمعیت را پیگیری کنند...
کد خبر: ۲۰۰۴۹۵۶
سه‌شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

فکرشهر: مدیرکل دفتر امورزنان و خانواده وزارت کشور گفت: مهمترین مساله کشور یعنی بحران جمعیت برعهده مجموعه بانوان قرارداده شده تا موضوع خانواده و جوانی جمعیت را پیگیری کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، زینب اختری در نشست گام چهارم رویداد تحول آفرین راهبری جمعیت در عسلویه افزود: در این زمینه نشست‌های فصلی برگزار و مشکلات بررسی و راهکار‌های لازم برای حل آن مطرح شده است.

وی اضافه کرد: در این زمینه چالش‌هایی وجود دارد که باید با هم افزایی موضوع ازدواج و فرزندآوری محقق و از سقط جنین پیشگیری شود.

مدیرکل دفتر امورزنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: تا چندی قبل تنها حکمرانی استان را داشته ایم هم اکنون برنامه ریزی شده که تا سطح شهرستان، شهر‌ها و روستا‌ها موضوع جمعیت بررسی شود و دولت هم در این زمینه تسهیل گری کند.

مدیرکل دفتراموربانوان و خانواده استانداری نیز گفت: با هم افزایی و هم اندیشی و انتقال تجربیات موفق در مورد جوانی جمعیت و ایده‌هایی که اثرگذار است در دیگر استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق دیگر از روند پیری جمعیت جلوگیری خواهد شد.

رقیه زنگنه نژاد افزود: در کنار حمایت‌هایی که قانون جوانی جمعیت دارد و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالیت حوزه خانواده و جوانی جمعیت نتایج مطلوب محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: حمایت از ازدواج و افزایش آن و همچنین افزایش موالید باید تا دل روستا‌ها نیز برود و هریک از استان‌ها بوم حکمرانی شهرستانی و شهری خود را تدوین خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر