پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۴۸۹
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، گفت: ۹۱ پروژه با ۲۰۲ میلیارد تومان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اجرا شده است.

به گزارش فکرشهر، عبدالحسین گرشاسبی در گفت وگو با تسنیم، با بیان اینکه یک سال از طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور سپری شده است، اظهار داشت: تعهد استان بوشهر تولید ۱۲ میلیون اصله نهال در مدت ۴ سال است که تاکنون ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نهال در نهالستان‌های این استان تولید شده است و در شاخص‌های حوزه منابع طبیعی از استان‌ها پیشرو هستیم.

وی با بیان اینکه ۹۱ پروژه با ۲۰۲ میلیارد تومان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اجرا شده است گفت: مهمترین طرح در حوزه آبخیزداری و عملیات اجرایی ۳۷ سازه با اعتبار ۱۴۱ میلیارد تومان در سال جاری رقم خورد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از جنگل‌کاری در سطح ۱۲۰۰ هکتار اراضی ملی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا در هفته منابع طبیعی، بزرگترین سازه خاکی و سیمانی جنوب کشور در استان بوشهر افتتاح شد و امید می‌رود با تخصیص اعتبارات جدید بتوانیم سر شاخه‌های بالادست این حوضه آبخیزداری عملیات بند خشکه‌چین و کوچک رسوب‌گیر اجرایی تا از عمر این سازه حفاظت شود.

گرشاسبی از انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام برای طرح‌های آبخیزداری خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان در سطح ۶۳۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری به مدت سه سال اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با تحقق اعتبارات و اجرایی شدن این طرح شاهد تحول عظیم در حوضه آبخیزداری در سطح استان بوشهر خواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تشکیل مجمع خیرین آب و آبخیزداری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این مهم با مشارکت دانشگاه خلیج فارس بوشهر، آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و جوامع محلی اجرایی شده است.

گرشاسبی اضافه کرد: امسال در قالب گروه‌های جهادی با مشارکت بسیجیان تاکنون افزون بر ۷۰۰ هزار اصله نهال در قالب پویش‌های مختلف که نماد و مظهر مشارکت مردم است ۶۳ پویش درختکاری در استان بوشهر برگزار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر