پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مصلح ادامه داد: برخی تلاش می‌کنند با سیاه‌نمایی، عدم مشارکت ۶۰ درصد را نشان از افت ۶۰ درصدی طرفداران نظام بعد از ۴۵ سال نشان دهند. این در حالی است که...
کد خبر: ۲۰۰۵۵۴۷
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: انتخابات یازدهم اسفندماه برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه شکست تحریم انتخابات و جنگ رسانه‌ای سنگین دشمن در یک سال اخیر بود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات اظهار کرد: با همه سختی‌ها و فشار‌های اقتصادی و با تبلیغات گسترده و سنگین رسانه‌ها و دشمنان داخلی و خارجی برای تحریم انتخابات مردم حضوری باشکوه داشتند.

وی اضافه کرد: با وجود امید دشمنان به مشارکت ۱۰ تا ۲۵ درصدی، مشارکت ۴۰ درصدی ملت ایران پاسخ محکمی است به این دشمنان و در حقیقت این بار ملت ایران دشمنان خود را تحریم کردند و در این جنگ نابرابر، پیروز ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است و شکست‌خورده دشمنان داخلی و خارجی این ملت هستند

امام جمعه برازجان بیان کرد: مشارکت ۴۱ درصد قطعاً در حالت عادی برای نام جمهوری اسلامی مطلوب نیست، چون در طول این ۴۵ سال متوسط مشارکت در انتخابات مجلس، ۵۸ درصد بوده است لذا از میزان متوسط، ۱۸ درصد کاهش مشارکت داریم.

وی تصریح کرد: این زنگ هشداری است برای مسؤولان جمهوری اسلامی و نخبگان سیاسی و فرهنگی که علت این مسأله و سپس راهکار حل آن را پیدا کنند.

مصلح ادامه داد: برخی تلاش می‌کنند با سیاه‌نمایی، عدم مشارکت ۶۰ درصد را نشان از افت ۶۰ درصدی طرفداران نظام بعد از ۴۵ سال نشان دهند. این در حالی است که بیشترین مشارکت انتخابات مجلس حدود ۷۱ درصد بوده است یعنی همیشه ۳۰ درصد در انتخابات مجلس شرکت نکردند.

وی افزود: پس در بدترین حالت نهایتاً ۳۰ درصد افت مشارکت بوده نه ۶۰ درصد. البته با توجه به این‌که متوسط مشارکت ۵۸ درصد بوده است، در حقیقت به طور متوسط شاهد کاهش مشارکت ۱۸ درصد هستیم نه ۶۰ درصد.

امام جمعه برازجان گفت: انتخابات یازدهم اسفندماه برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه شکست تحریم انتخابات و جنگ رسانه‌ای سنگین دشمن در یکسال اخیر بود که چهار راهبرد امنیت و سلامت و رقابت را به شکل مطلوب داشت و راهبرد مشارکت نیز به شکل مقبول محقق شد.

وی تاکید کرد: این انتخابات البته پیام‌ها و آموزه‌ها و عبرت‌هایی نیز در پی داشت که باید بدان توجه شود تا در ادوار آینده شاهد تحقق مشارکت حداکثری و فراگیر باشیم.

مصلح با تسلیت ارتحال آیت الله امامی کاشانی اظهار کرد: این عالم پارسا و انقلابی از مفاخر ائمه جمعه و یار مخلص و فداکار امام و رهبری به شمار می‌آمد.

وی با اشاره به سه انتخاب برتر استانی اضافه کرد: در چند ماه اخیر اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی شهرستان به ویژه در حیطه نماز جمعه و مسجد جامع اهل بیت رخ داده است و انتظار می‌رود این عملکرد مثبت مورد توجه و حمایت بیش از پیش مسؤولان استان و شهرستان قرار گیرد.

امام جمعه برازجان گفت: برتری ستاد نماز جمعه برازجان در میان ستاد‌های نماز جمعه استان در جشنواره «نماز جمعه قلب فرهنگی شهر»، برتری گروه سرود ناطق در جشنواره سرود آوای آدینه کشوری و برتری کانون فرهنگی الغدیر مصلی جمعه برازجان در جشنواره رویداد ملی بچه‌های مسجد از اتفاقات مهم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر