شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: نتایج حاصل از آماربرداری گونه‌های شاخص پستاندار منطقه شکار ممنوع کوه سیاه نشانگر رشد ۵۰ درصدی جمعیت این گونه‌ها در منطقه نسبت‌به میزان مشابه پارسال است...
کد خبر: ۲۰۰۵۷۱۰
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: نتایج حاصل از آماربرداری گونه‌های شاخص پستاندار منطقه شکار ممنوع کوه سیاه نشانگر رشد ۵۰ درصدی جمعیت این گونه‌ها در منطقه نسبت‌به میزان مشابه پارسال است.

به گزارش فکرشهر از محیط زیست، «عبدالرحمن مرادزاده» بیان کرد: در اواسط اسفند امسال سرشماری وحوش منطقه آزاد کوه سیاه بوشکان شهرستان دشتستان با همکاری نیرو‌های محیط زیست، جوامع محلی شهر و بخش بوشکان و سمن‌های زیست محیطی منطقه انجام شد.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از آماربرداری گونه‌های شاخص پستاندار منطقه شامل کل، بز، قوچ و میش نشانگر رشد مناسب جمعیت این گونه‌ها در منطقه است به‌گونه‌ای که شاهد افزایش حداقل ۵۰ درصدی تعداد آن‌ها نسبت‌به میزان مشابه سال قبل هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: این نتایج مرهون کنترل مداوم منطقه کوه سیاه بوشکان از سوی مامورین محیط‌زیست (محیط بانان) و همیاران محلی منطقه است و امیدواریم با افزایش توان حفاظتی این منطقه واستمرار همراهی جوامع محلی بوشکان شاهد افزایش روز افزون تعداد وحوش و بهتر شدن وضعیت زیستگاه آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به این‌که سرشماری سالانه وحوش این منطقه از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است، افزود: علاقه‌مندی و همراهی مسوولان و مردم این بخش با محیط زیست مهمترین شاخص در حفظ و توسعه شاخص‌های زیست محیطی به‌خصوص حیات وحش منطقه است و این کمک و همدلی را می‌توان به‌عنوان الگویی قابل تقدیر برای همه مناطق و زیستگاه‌های زیست‌محیطی استان قرار داد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش نیز با اشاره به حضور بیش از ۶۰ نفر از افراد شامل حدود ۳۰ نفر همیار و اعضای سمن‌های زیست محیطی در این سرشماری، تنوع زیستی این منطقه را بسیار مطلوب و غنی دانست.

خسرو درویشی یادآور شد: منطقه شکار ممنوع کوه سیاه در بخش بوشکان در شهرستان دشتستان استان بوشهر واقع شده است و با توجه به تنوع بسیار مناسب گونه‌های گیاهی و جانوری (اعم از کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، گرگ، شغال، روباه، خدنگ، انواع پرندگان و خزندگان خشکی زی و ...) از مناطق هدف سازمان محیط زیست برای ارتقا به مناطق تحت مدیریت یا لحاظ در رویکرد حفاظت مشارکتی برای انتفاع مردم بومی از خدمات گسترده زیست محیطی منطقه است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
United States of America
|
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
آقای مسئول این خبرها رو نگو تا شکارچیان طمع نکنن
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر