پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۴۶۶
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۸۱ هزار نفر از کارمندان دولت در سطح کشور از محل ظرفیت قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در ۲ سال اخیر در بخش‌های مختلف تبدیل وضعیت شده‌اند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در نشست با تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان بوشهر اظهار کرد: برای تبدیل شرایط استخدامی فرزندان شهید و ایثارگر نیز قانونی وجود دارد که در این زمینه پیگیری‌های موثری انجام شده است.

وی بیان کرد: در موضوع تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری یک سری مجموعه‌ها نیز در بخش خصوصی هستند که امکان التزام آن‌ها وجود ندارد، اما با تعامل و رایزنی مناسب در درون استان‌ها می‌توان شرایط برای جامعه هدف فراهم شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در موضوع توانمندسازی خانواده شهدا و ایثارگران دوره‌های آموزشی مناسبی برگزار شده و در دوره جدید اداره کل تشکل‌ها از حوزه سرآمدان و نخبگان بنیاد شهید جدا شدند تا سازماندهی مناسبی در این زمینه انجام شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در ارتباط با شورای ترویج فرهنگ ایثار شهادت قانون گذار اعضای آن را مشخص کرده و سایر افراد تنها با موافقت اعضای شورا به عنوان مهمان امکان حضور پیدا می‌‎کنند.

وی افزود: در کشور ۹۰۰ هزار ایثارگر وجود دارد که با احتساب خانواده جمعیت آنان به سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند که در چارچوب قانون موظف به ارائه خدمات به آن‌ها هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتباط با پرداخت تسهیلات به جامعه ایثارگری نیز عنوان کرد: در صندوق قرض الحسنه ایثارگران بانک مرکزی تنها اجازه پرداخت تسهیلات به حقوق بگیران بنیاد شهید داده که شمار آنان در حدود ۴۰۰ هزار نفر است.

وی گفت: در پرداخت تسهیلات تلاش می‎‌شود تا با بازنگری در قانون امکان پرداخت تسهیلات به افراد غیرحقوق بگیر از بنیاد شهید و امورایثارگران نیز فراهم شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: همچنین در راستای تکریم فرزندان شاهد و ایثارگر باید ساز و کار لازم فراهم شود تا این افراد از کارنامه و صلاحیت موردنیاز برای قرارگیری در سمت‌های مدیریتی برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: یک سری فعالیت‌های بنیاد شهید و امورایثارگران براساس قانون است که قانون گذار آن را پیش بینی کرده و وظیفه دنبال کردن آن را داریم که نمونه بارز آن مانند تبدیل وضعیت ایثارگران اکنون در حال انجام است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اعتبار فرهنگی بنیاد در این ۲ سال اخیر پنج برابر قبل شده، ولی با این وجود اعتبارات با نیاز‌ها هم‌خوانی ندارد.

وی ادامه داد: سایر دستگاه‌ها کمک کنند تا جریان سازی موردنیاز این حوزه رقم بخورد.

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران برای امسال دریافت شده است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی افزود: بر اساس مجوز‌های دریافت شده همه افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر می‌توانند جذب دستگاه‌های اجرایی شوند.

وی افزود: در کنار جذب این افراد، تسهیلات ارزان قیمت اشتغال نیز به شکل وسیع تری امسال به خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت می‌شود.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر