دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دشتستان استان بوشهر گفت: با توجه به تاخیر دربارندگیها در بهمن و اسفند امسال بخشی از گندمزارهای دیم شهرستان دشتستان این استان بین 20 تا 30درصد آسیب دیده اند.\n\nبه گزارش فکرشهر، علی رحیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این خسارت ها شامل افت عمکرد، کیفیت و کاهش تولید است اما در صورتی که بارندگی در چند روز آینده اتفاق بیفتد شاهد بهبود این مزارع خواهیم بود.\n\nوی اضافه کرد: 42هزار هکتار از اراضی زراعی دشتستان زیر کشت گندم دیم و آبی است که از این میزان 32هزارهکتار دیم است.
کد خبر: ۲۰۳۶۲
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دشتستان استان بوشهر گفت: با توجه به تاخیر دربارندگیها در بهمن و اسفند امسال بخشی از گندمزارهای دیم شهرستان دشتستان این استان بین 20 تا 30درصد آسیب دیده اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علی رحیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این خسارت ها شامل افت عمکرد، کیفیت و کاهش تولید است اما در صورتی که بارندگی در چند روز آینده اتفاق بیفتد شاهد بهبود این مزارع خواهیم بود.

\n\n

وی اضافه کرد: 42هزار هکتار از اراضی زراعی دشتستان زیر کشت گندم دیم و آبی است که از این میزان 32هزارهکتار دیم است.

\n\n

رحیمی ادامه داد: همچنین امسال برداشت زودتر از موعد صورت می گیرد که از پنجم فروردین آغاز وتا پنجم خرداد ادامه دارد.

\n\n

وی گفت: برداشت زودتر از موعد گندم در شهرستان دشتستان در مناطق سعدآباد، شبانکاره و آبپخش است که 15 روز از سالهای گذشته زودتر اتفاق می افتد.

\n\n

رحیمی بیان کرد: با این وجود در مناطقی همچون ارم و بوشکان در صورتی که بارندگی اتفاق بیفتد اراضی دیم خسارت نمی بینند.

\n\n

این کارشناس اظهارداشت: حدود10هزار هکتار از اراضی شهرستان دشتستان زیر کشت گندم آبی است که در مزارع آبی هیچ مشکلی وجود ندارد.

\n\n

وی درباره خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت: خرید تضمینی گندم از طریق اداره غله صورت می گیرد و هیچ مشکلی برای خرید تضمینی از طرف دولت وجود ندارد.

\n\n

رحیمی با اشاره به اینکه برداشت گندم بصورت مکانیزه با دستگاه های کمباین صورت می گیرد اضافه کرد: پیش بینی می شود بیش از 60 هزارتن گندم از مزارع دشتستان برداشت شود.

\n\n

وی گفت: هشت هزار نفر در امر تولید گندم در شهرستان دشتستان مشغول به فعالیت هستند.

\n\n

رحیمی افزود: کشاورزان در صورتی که بارش های پایانی اسفند اتفاق بیفتد مراقب مزرعه خود در بحث بیماری زنگ گندم باشند و برای راهنمایی و مشاوره بیشتر دراین زمینه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

\n\n

شهرستان دشتستان قطب اول کشاورزی استان بوشهر بویژه در زمینه گندم و خرماست.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر