پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: نباید برای هر کاری درصدد مقابله به مثل برآییم، اینگونه است که کینه‌ها و دشمنی‌ها در بین انسان‌ها افزایش پیدا می‌کند.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «امید است با تحولی که در طبیعت ایجاد می‌شود این تحول در درون تک تک انسان‌ها نیز ایجاد شود» اظهار کرد: آنچه که از مبانی دینی دریافت می‌کنیم این است که نگاه اسلام بر اخوت و برادری است و همواره رشد، کمال و ترقی انسان‌ها برای همدیگر مهم است و انسان‌ها با مهرورزی و خیرخواهی باید با یکدیگر رفتار کنند.
کد خبر: ۲۱۱۰۱
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: نباید برای هر کاری درصدد مقابله به مثل برآییم، اینگونه است که کینه‌ها و دشمنی‌ها در بین انسان‌ها افزایش پیدا می‌کند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «امید است با تحولی که در طبیعت ایجاد می‌شود این تحول در درون تک تک انسان‌ها نیز ایجاد شود» اظهار کرد: آنچه که از مبانی دینی دریافت می‌کنیم این است که نگاه اسلام بر اخوت و برادری است و همواره رشد، کمال و ترقی انسان‌ها برای همدیگر مهم است و انسان‌ها با مهرورزی و خیرخواهی باید با یکدیگر رفتار کنند.

\n\n

وی ادامه داد: اسلام بر صفات نیکی همچون تواضع، فروتنی، صله رحم و خوش بینی نسبت به یکدیگر تاکید دارد و در مقابل هم به این موضوع تاکید دارد که امراض اخلاقی که سبب تاریکی قلب انسان‌ها می‌شود باید از جامعه رخت بر بندد. از جمله این امراض اخلاقی کینه است و این یک صفت طرد شده در اسلام است و از صفات زمان جاهلیت محسوب می‌شود.

\n\n

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: انسان زمانی که کینه‌ای کسی را به دل می‌گیرد به دنبال عیوب دیگران و عدم موفقیت آن‌ها در کارهایشان است و این نوع رفتار هرگز درست و به نفع انسان‌ها نیست چرا که سبب می‌شود آن‌ها از راه هدایت و رستگاری دور شوند.

\n\n

سروستانی ادامه داد: همواره و مخصوصا در فرصت‌هایی همچون تغییر سال و یا اعیاد مذهبی، انسان‌ها باید در درون خود یک بازنگری داشته باشند و نقاط قوت خود را تقویت کنند و نقاط ضعف و عیوب خود را از بین ببرند. در احادیث دینی آمده که انسان‌ها خود را محاسبه کنند و نقاط ضعف خود را برطرف کنند قبل از اینکه دیگران آن‌ها را محاسبه کنند.

\n\n

وی یادآور شد: امیدواریم سالی که آغاز و پایانش با میلاد حضرت زهرا (س) است سبب شود که صفا و صمیمت در دل‌ها به وجود بیاید و مبانی و دستورات دین اسلام در جامعه ساری و جاری شود. ما باید یک تحول عظیمی در زندگی خود به وجود بیاوریم؛ یکی از این تحولات گذشت و فداکاری است که این امر سبب می‌شود کینه‌ها از بین برود.

\n\n

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار کرد: ما برای اینکه با آرامش زندگی کنیم باید به دنبال سعادت و خوشبختی اطرافیان خود نیز باشیم و اگر کسی راه را اشتباه رفت باید او را هدایت کنیم. دید و بازدید و صله رحم یکی از فرصت‌هایی است که سبب می‌شود انسان‌ها به بازنگری درون خود پرداخته و کینه‌ها را از بین ببرند و با بزرگمنشی و گذشت باید رذایل اخلاقی همچون کینه را از بین ببریم چرا که این رفتار کاملا مورد نکوهش دین اسلام است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر