يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر حوزه علمیه استان بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه علمیه به عنوان مرزبان عقیدتی یک مساله مسلم و جا افتاده ای است و در استان بوشهر به تلاش بزرگان و اصحاب رسانه به خوبی معرفی شده است.
کد خبر: ۲۱۱۸۷
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵

فکرشهر: مدیر حوزه علمیه استان بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه علمیه به عنوان مرزبان عقیدتی یک مساله مسلم و جا افتاده ای است و در استان بوشهر به تلاش بزرگان و اصحاب رسانه به خوبی معرفی شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام رضا خدری، در ادامه بیان داشت: هفت مدرسه علمیه بلندمدت در شهرستان‌های کنگان، خورموج، برازجان، بوشهر و گناوه و همچنین دو مدرسه علمیه کوتاه مدت با عنوان سفیران هدایت در شهرستان های خورموج و برازجان نیز وجود دارد که به شکل کوتاه مدت و تبلیغی طی 5 سال علماء می توانند در این مدارس وارد عرصه تبلیغی شوند.

\n\n

حجت الاسلام خدری در ادامه افزود: روزانه حدودا 200 نفر از علمای تبلیغی ما وارد این مدارس می شوند و کار تبلیغ را انجام می دهند.

\n\n

وی بیان کرد:حوزه علمیه استان بوشهر تعامل خوبی با ادارات مختلف در راستای تبلیغ دین انجام داده است واز جمله ارگان هایی که تعامل خوبی با حوزه علمیه داشته است، آموزش‌ و پرورش و شهرداری بوده است که با امضاء تفاهم نامه ای طلاب برای فعالیت های تبلیغی و اقانه نماز به مدارس میروند.

\n\n

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نیز افزود: همچنین با امضای تفاهم نامه ای با شهرداری برای تبلیغ علوم دینی و پاسخ به شبهات مردم، ایستگاه های پاسخ گویی به شبهات دینی، کلاس‌های مشاوره، برگزاری نماز جماعت در اماکن عمومی مانند پارک‌ها برگزار می شود.

\n\n

حجت الاسلام خدری با اشاره به بخش عمرانی حوزه علمیه استان بوشهر،گفت: دو طرح عمرانی از جمله مدرسه علمیه برازجان و دیر را در دست افتتاح داریم و همچنین مدرسه علمیه عسلویه امسال نیز کلنگ زنی خواهد شد.

\n\n

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی تا پایان سال جاری 25 کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه استان برگزار خواهد شد.

\n\n

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حوزه علمیه باید انقلابی بماند، گفت: حوزه علمیه استان بوشهر همیشه جنبه های روحیه روحیه انقلابی طلبه ها را بالا برده است و از این به بعد هم همه رویکردهای حوزه علمیه استان بوشهر با تقویت روحیه انقلابی طلبه ها به پیش خواهد رفت و از رسانه ها هم می خواهیم به حوزه ها بروند و از طلبه ها بخواهند که این حوزه انقلابی را تبیین نمایند.

\n\n

حجت الاسلام خدری در ادامه اظهار داشت: پذیرش و ثبت‌نام حوزه علمیه در سال جدید آغاز شده و تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت، امتحان کتبی در بوشهر و کنگان در تاریخ 27 فروردین در مصلای نماز جمعه ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

\n\n

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون 650 طلبه، 100 استاد و 80 طلبه مبلغ در استان مشغول فعالیت هستند

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر