شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نائب رییس شورای بخش مرکزی تنگستان در گفت و گوی اختصاصی با فکرشهر:
فکرشهر: نائب رییس شورای بخش مرکزی شهرستان تنگستان می گوید اگر فرماندار تنگستان با شورا تعامل برقرار نکند و بخواهد به رویه اش ادامه دهد، دسته جمعی استعفا می کنند...
کد خبر: ۲۱۲۶۲
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳

فکرشهر: نائب رییس شورای بخش مرکزی شهرستان تنگستان می گوید اگر فرماندار تنگستان با شورا تعامل برقرار نکند و بخواهد به رویه اش ادامه دهد، دسته جمعی استعفا می کنند.

\n\n

حمیدرضا غلامپور که از رفتار فرماندار تنگستان با شوراییان شاکی بود، با حضور در دفتر فکرشهر، انتقال سخنانش به مردم و مسئولین را خواستار شد.

\n\n

وی گفت: آقای ترک زاده تعامل خوبی با شورای بخش مرکزی ندارد و در این مدت چندین بار به دفترش رفته ایم و درخواست کرده ایم که جلسه ای با این 5 عضو شورای بخش مرکزی تنگستان برگزار کند تا مشکلات خود را بگوییم ولی حتی از سوی دفتردار آقای فرماندار هم مورد بی مهری قرار گرفته ایم.

\n\n

نائب رییس شورای بخش مرکزی تنگستان افزود: البته تا آن جایی که اطلاع دارم بسیاری از شوراها و دهیاری های شهرستان تنگستان از عملکرد و عدم تعامل فرماندار شاکی هستند و این اعتراض خود را به فرماندار اعلام کرده اند ولی ایشان جوابی مختص خود دارد و می گوید: خودم هستم و هر کاری که خودم بخواهم انجام می دهدم.

\n\n

حمیدرضا غلامپور ادامه داد: از آن جایی که شوراهای اسلامی شهر و روستا و بخش و شهرستان و استان به عنوان نهادهای مدنی برخاسته از رای و نظر مردم، منعکس کننده ی چالش ها و معضلات شهری و روستایی خود و نهادی مسئول در دولت هستند، در واقع پارلمان های محلی هستند که بر اساس قوانین مرتبط در قانون اساسی دارای جایگاه خاص می باشند ولی آقای فرماندار تنگستان، جایگاه شورای مرکزی شهرستان را نمی داند.

\n\n

وی افزود: شهرستان تنگستان که حدود 70 درصد جمعیت آن را روستاها تشکیل می دهند، از لحاظ برخورداری از امکانات و رفاهیات اجتماعی و عمرانی، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقایسه با قبل از انقلاب، پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است و با تشکیل دهیاری ها در سال 1383، تغییرات شگرفی در سطح روستاهای شهرستان به وقوع پیوسته است و با همکاری مردم، شوراها و دهیاری ها، شاهد توسعه ی رو به جلو بوده ایم که در این دو سال دولت تدبیر و امید توسعه متوقف شده و حتی رو به عقب حرکت کرده ایم.

\n\n

غلامپور تاکید کرد: شوراها نیز از سال 78 تاکنون، با جدیت و پیگیر های مداوم، خدمت رسانی به مردم را در اولویت اصلی خود قرار داده اند اما متاسفانه با گذشت بیش از دو سال از عمر دولت تدبیر و امید، شوراهای اسلامی بخش مرکزی تنگستان که به عنوان رابط اصلی شوراهای روستایی با بخشدار مرکزی و همچنین رابط 32 روستای فاقد شورا هستند، جایگاه خود در این دولت را نیافته اند و هیچ گونه تعامل سازنده ای که بتواند راهگشایی برای حل مشکلات مردم باشد از طرف فرماندار محترم صورت نگرفته است و ایشان به روستاها که زیرساخت بازوی یاری رسان دولت، در همه ی زمینه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هستند، عنایتی نداشته است.

\n\n

وی در گفت و گو با فکرشهر، اظهارداشت: یکی از مواردی که شورای بخش مرکزی پیگیر آن بوده، پرداخت حق ارزش افزوده به روستاهای فاقد دهیاری است که طی یک سال گذشته فقط 4 ماه آن واریز شده و مابقی آن سرنوشتش مشخص نیست.

\n\n

غلامپور توضیح داد: همانطور که می دانید روستاهای فاقد دهیاری در سطح شهرستان تنگستان از کم ترین امکانات آموزشی، رفاهی و بهداشتی برخوردارند و در محرومیت کامل به سر می برند. اعتبار ارزش افزوده به فرمانداری آمده ولی به ما تخصیص داده نشده است و دلیلش هم مشخص نیست. در حالی که مبلغ متعلق به هر روستا از سوی استان مشخص و اعلام و واریز شده، آقای فرماندار می گوید خودم باید بیایم به روستاها سر بزنم ببینم این روستا اصلا به این مبلغ نیاز دارد یا نه؟! در حالی که طبق قانون، توزیع این اعتبارات با شورای مرکزی بخش است و این اصلا کار فرماندار نیست و حتی قانون هم چنین اجازه ای به او نداده است.

\n\n

نائب رییس شورای بخش مرکزی شهرستان تنگستان ادامه داد: با این حال ما چیزی نگفتیم و صبر کردیم ولی با گذشت بیش از یک سال از دادن این وعده، آقای فرماندار به هیچ کدام از روستاها سرکشی نکرده و مشکلات بیشتر شده و همین هم باعث عقب ماندگی ما گشته است.

\n\n

وی بخش دیگر مشکلات بخش مرکزی شهرستان تنگستان را، مربوط به دهیاری های این بخش عنوان کرد و گفت: آلان بحث دهیاری های شهرستان تنگستان است؛ آقای استاندار 12 درصد از پول دهیاری های استان را کم کرد؛ بنده می گویم دیواری کوتاه تر از دیوار دهیاری ها نیست و برای این امر هم دلیل دارم، دهیار می آید با تمام هم وغم اش یک روستا را آباد کند، پولی که ندارد هیچ، از پول خودش هزینه می کند؛ من دهیاری را سراغ دارم که ماشینش را فروخته تا بدهی دهیاری را بدهد؛ دهیاری های بخش مرکزی تنگستان، 20 تا 40 میلیون بدهی دارند و هیچ کس هم جوابگویشان نیست!! و خیلی هم مشکلات شخصی به همن دلیل برایشان ایجاد شده است. حالا آقای فرماندار هم از سوی خود درخواستی ارائه کرده؛ من از آقای ترک زاده می پرسم، آقای فرماندار! بر چه اساس و بر چه دلیل، شماره نامه و قانون، شما آمده ای و از دهیاری ها به تفکیک خواسته ای، چند صد هزار تومان بابت انتخابات به فرمانداری پرداخت کنند!! من که هر چه گشتم نامه یا شماره نامه ای دال بر این موضوع پیدا نکردم!!

\n\n

غلامپور اضافه کرد: این رفتارها و عدم همکاری مسئولین شهرستان و به خصوص آقای مهندس ترک زاده، فرماندار شهرستان، مایه ی دلسردی بخش مرکزی گردیده است و اعضای شورای این بخش که همگی از بهترین های توسعه و عمران و آبادانی شهرستان هستند، در حال حاضر آمادگی هیچ گونه فعالیت و کار عمرانی را ندارند.

\n\n

وی افزود: آقای فرماندار روز اول در معارفه اش گفت که شورا بازوی من است و من در کنار اتاق فرماندار، اتاقی به ایشان اختصاص خواهم داد، ولی این وعده و وعید محقق نشد و هیچ جلسه ای هم تا کنون با شورا برگزار نشده و ما تنها زمانی می توانیم ایشان را ملاقات کنیم که به همراه شخص دیگری که اجازه ی ورد به دفتر ایشان یافته، به دفترش برویم و مشکلاتمان را بگوییم که البته آقای فرماندار در آخرین دیداری که با رییس شورای بخش مرکزی تنگستان داشته، در پاسخ به گلایه ی حاج حسین حیدری گفته است:«به خودم مربوط است!!».

\n\n

غلامپور اظهارداشت: این در حالی است که متاسفانه هیچ یک از وعده و وعیدهایی که آقای ترک زاده به شورای مرکزی بخش تنگستان داده، عملی نشده و متاسفانه شورای بخش مرکزی راکد مانده و هیچ کاری را انجام نمی دهد؛ در حالی که بخش مرکزی شهرستان تنگستان، 65 روستا دارد که 32 روستا ی آن فاقد دهیاری و 33 روستا هم دارای دهیاری هستند و در مجموع 70 درصد جمعیت بخش مرکزی شهرستان در روستاها زندگی می کنند و این شوراها و دهیاری ها و رابط ها، انتظار دارند و شورای بخش مرکزی را زبان گویای خود می دانستند اما شورای بخش با بی مهری های فرماندار تنگسان خودش بیمار است. وقتی که نتوانند بیماری خود را درمان کنند، باید چکار کرد؟ ما که از دل شوراها بیرون آمده ایم، این چه رفتاری است؟

\n\n

نائب رییس شورای بخش مرکزی شهرستان تنگستان افزود: شورای بخش مرکزی حتی یک اتاق ندارد! کامپیوتر ندارد! صندلی ندارد! آیا این دولت تدبیر و امید است؟!

\n\n

وی در پاسخ به این سوال فکرشهر که خواسته های شما از فرماندار تنگستان به ترتیب اولویت کدام است، اظهارداشت: ان شاالله که آقای ترک زاده این سخنان را بخواند و بداند که خواسته ی اول ما تعامل با شوراهای روستایی و شورای بخش مرکزی شهرستان است، این که جلسه ای بین ما گرفته شود و حداقل در جلسات شورای اداری از شورای بخش مرکزی دعوت به حضور شود و اطلاع رسانی های لازم به شورای بخش مرکزی انجام شود و مطمئن باشد اگر فرمانداری با شوراها و شورای بخش مرکزی شهرستان تعامل داشته باشد، کارهایش خیلی راحت تر انجام می شود. اگر تعامل داشته باشد، خیلی مشکلات حل می شود ولی اگر تعامل نباشد، ما عقب گرد می کنیم و می مانیم.

\n\n

غلامپور اضافه کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد و تعاملات لازم انجام نشود، شورای بخش مرکزی شهرستان مهر خود را تقدیم فرماندار کرده و دسته جمعی استعفای خود را اعلام خواهیم داشت. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر