يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان بوشهر در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی شناسایی و این ظرفیت‌ها با اولویت در راستای اشتغال‌زایی و تحول اقتصادی اجرایی می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی سالاری در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه اقتصاد و ایجاد اشتغال است اظهار داشت: ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر باید بصورت تخصصی به آن پرداخته شود.
کد خبر: ۲۱۳۳۸
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان بوشهر در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی شناسایی و این ظرفیت‌ها با اولویت در راستای اشتغال‌زایی و تحول اقتصادی اجرایی می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی سالاری در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه اقتصاد و ایجاد اشتغال است اظهار داشت: ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر باید بصورت تخصصی به آن پرداخته شود.

\n\n

وی با اشاره به شناسایی قابلیت‌های اقتصادی استان بوشهر افزود: برخی از قابلیت‌ها نیاز به کمک هیچ منبعی نیست که این ظرفیت‌ها باید در اولویت اجرا قرار بگیرد.

\n\n

استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی استان بوشهر بیان کرد: بخش شیلات و طرح‌های اصلاح الگوی کشت با برنامه‌ریزی و  تدوین طرح‌ها قابل اجرا است چر اکه این حوزه‌ها دارای زیرساخت‌های لازم برای اجرا بدون کمک منابع دیگر است.

\n\n

سالاری با تاکید بر اولویت قرار دادن طرح‌های شناسایی شدن اقتصادی به ویژه در بخش شیلات و کشاورزی افزود: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان بوشهر در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی شناسایی و این ظرفیت‌ها با اولویت در راستای اشتغال‌زایی و تحول اقتصادی اجرایی می‌شود.

\n\n

وی با تاکید بر اعلام طرح‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی تا هفته آینده گفت: برخی طرح‌ها بدون مشارکت دستگاه‌های و منابع دیگر قابل اجرا است که در این راستا باید طرح‌ها تدوین و به کارگروه اقتصاد مقاومتی استان بوشهر تا هفته آینده ابلاغ شود.

\n\n

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه فرصت‌های اقتصادی در استان بوشهر پس از برجام توسعه یافته است افزود: اکنون در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر رونق قابل توجهی یافته بگونه‌ای که صادرات محصول گوجه فرنگی استان بوشهر به 1.5 برابر دوره قبل افزایش یافته است.

\n\n

وی با تاکید بر اینکه که طرح‌های اشتغال‌زایی در اولویت برنامه‌های استانی قرار دارد بیان کرد: هر چند اجرای طرح‌های عمرانی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام لازم و ضروری است ولی طرح‌های اشتغال‌زایی بر اساس قابلیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

\n\n

استاندار بوشهر با تاکید بر حمایت بانک‌ها از طرح‌های مصوب شده در راستای تصمیم‌گیری‌های اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: پروژه پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس در استان بوشهر تدوین شده که این پروژه ضمن اینکه سبب افزایش رونق اقتصادی می‌شود زمینه ایجاد اشتغال بر اساس ظرفیت‌های سواحل فراهم می‌کند.

\n\n

سالاری با تاکید بر فراهم کردن امکانات لازم و آسان برای صدور مجوز سرمایه‌گذاری گفت: دستگاه‌های ذیربط در ارائه صدور مجوز سخت‌گیری‌ها را کنار بگذارند و با مسئولیت پذیری در ارائه صدور مجوز مورد نیاز سرمایه‌گذاران تسهیلات را فراهم کنند.

\n\n

وی با تاکید بر عملیاتی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی امسال در حوزه عملیاتی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی با رویکرد ایجاد اشتغال است تا زمینه فضای کسب و کار در استان بوشهر بهبود یابد.

\n\n

استاندار بوشهر با بیان اینکه سرمایه‌گذاران اهلیت سنجی می‌شوند افزود: سرمایه‌گذارانی  برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی انتخاب شوند که دارای بنیه کافی اقتصادی و توانمندی لازم داشته باشند.

\n\n

سالاری با تاکید بر کوتاه شدن فرایند صدور مجوز کسب و کار تصریح کرد: خوش بین هستیم که با تعامل و هماهنگی که بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان بوشهر وجود دارد امسال تحول مهمی در حوزه بهبود فضای کسب و کار ایجاد شود.

\n\n

وی از برگزاری جلسات تخصصی اشتغال‌زایی در راستای عملیاتی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی خبرداد و افزود: از هفته آینده جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی استان بوشهر تخصصی برگزار می‌شود و گزارش و نتیجه این جلسات به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مرکز کشور ارسال و اعلام می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر