دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان بوشهر گفت: در سال 95 تلاش می‌شود تا آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان، کارگران، کشاورزان و اتباع خارجی با برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری دنبال شود.
کد خبر: ۲۲۰۴۹
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان بوشهر گفت: در سال 95 تلاش می‌شود تا آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان، کارگران، کشاورزان و اتباع خارجی با برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری دنبال شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، غلامرضا دانش‌فر صبح امروز در نشست بهبود کیفیت سوادآموزی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم  آموزش‌ و پرورش رسیدن به عدالت آموزشی است که در این راستا آموزش افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به همین منظور از اوایل پیروزی انقلاب به ویژه از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون برای کاهش تعداد افراد بی‌سواد کشور و استان تلاش زیادی صورت گرفته است.

\n\n

وی افزود: استان بوشهر از نظر جذب سوادآموز در سال 1393 به رتبه دوم و در سال 1394 به رتبه اول در سطح کل کشور دست‌ یافته است و به امید حق‌تعالی این روند روبه رشد در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت تا به اهداف عالیه نظام که حتی یک نفر بی‌سواد هم نباید در جامعهٔ اسلامی وجود داشته باشد، دست بیابیم.

\n\n

 معاون سوادآموزی استان بوشهر به سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی کشور در سال 95 پرداخت و اضافه کرد: برنامه‌ریزی، مشارکت‌جویی، توانمندسازی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی، غنی‌سازی محیط زندگی، سیاست‌های وزارتی، طرح‌های ویژه، کیفیت‌گرایی و آمار و اطلاعات محورهای مهم سیاست‌های سازمان در سال 95 است که ما در استان نیز به‌طور جدی به دنبال عملیاتی کردن این سیاست‌ها هستیم.

\n\n

وی تأکید کرد: عمل به تمام محورهای سیاست‌ سازمان در سال 95 برای حوزه سوادآموزی استان دارای اهمیت فراوان است اما به‌طور ویژه به محور «اقتصاد مقاومتی» با توجه به نام‌گذاری سال 1395 توسط رهبری انقلاب با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» پرداخته خواهد شد.

\n\n

دانش‌فر تصریح کرد: اگر بخواهیم صحنه آموزش و اقتصاد رنگ و بوی مردمی به خود بگیرد باید مراکز یادگیری محلی راه‌اندازی و توسعه یابد و مسئله مهم واگذاری و برون‌سپاری فعالیت‌های سوادآموزی جدی گرفته شود.

\n\n

 وی گفت: در اقتصاد مقاومتی مبتنی بر بومی‌سازی، مراکز یادگیری محلی توسعه‌یافته و مهارت‌های زندگی و توانمندسازی افراد در زمینهٔ شغلی برای راه‌اندازی کسب‌ و کارهای مختلف فراهم می‌شود، بنابراین در سال 95 تلاش می‌شود تا آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان، کارگران، کشاورزان و اتباع خارجی با برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری دنبال شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر