پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی مرحله استانی ویژه مدارس متوسطه دوم دخترانه و پسرانه که در دو منطقه استان بوشهر برگزار می‌شود، آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، امام جمعه دیر ظهر سه‌شنبه در مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی مدارس جنوب استان بوشهر گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب، شکوفا شدن استعدادها و بروز خلاقیت نسل جوان در عرصه های هنری است.
کد خبر: ۲۲۱۱۴
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵

فکرشهر: مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی مرحله استانی ویژه مدارس متوسطه دوم دخترانه و پسرانه که در دو منطقه استان بوشهر برگزار می‌شود، آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، امام جمعه دیر ظهر سه‌شنبه در مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی مدارس جنوب استان بوشهر گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب، شکوفا شدن استعدادها و بروز خلاقیت نسل جوان در عرصه های هنری است.

\n\n

حجت‌الاسلام سید علی حسینی با بیان اینکه هنر یکی از ابزارهای انتقال ارزش‌های دینی و مفاهیم تربیتی است، تصریح کرد: باید آگاهی‌های فرهنگی و باورهای دینی مردم به‌ویژه نسل جوان عمیق‌تر و گسترده‌تر شود و جوانان باید بدانند در فضایی با نگاه کاملاً فرهنگی می‌توان زندگی کرد و سهم فرهنگ دینی را ارتقا داد.

\n\n

\n\n

وی، نقش سرودهای انقلابی را در زمان انقلاب و جنگ ۸ ساله را یک نقش تعیین‌کننده برشمرد و افزود: سروده های انقلابی در زمان‌های مختلف، این عزت و حماسه را در جان مردم دمید و مردم خود را برای دفاع از میهن و آرمان‌های انقلاب آماده کردند و امروز نیز باید در همین راستا گام برداریم.

\n\n

امام جمعه دیر، هنرهای نمایشی و تئاتر را رساترین ابزار برای انتقال ارزش‌ها برشمرد و افزود: هنر نمایش رساترین و تأثیرگذارترین ابزار انتقال پیام است و از ابتدای انقلاب تا به امروز شأن و جایگاه بسیار بالایی در نظر و اندیشه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری داشته است.

\n\n

\n\n

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دیر در این مراسم گفت: ما در آموزش و پرورش به دنبال تغییر رفتارهای مثبت در تمامی حوزه‌ها هستیم که منجر به مهارت‌آموزی شود.

\n\n

احمد عبدالله زاده اظهار داشت: این مسابقات در راستای کشف، رشد و شکوفایی استعدا هایی است که می تواند برای فردایی روشن، موثر باشد.

\n\n

وی، ایجاد مهارت‌های اجتماعی را از اهداف آموزش و پرورش در بحث تحول بنیادی برشمرد و افزود: امروز آموزش و پرورش به‌دنبال تغییر رفتارهایی است که به مهارت آموزی منجر می‌شود.

\n\n

عبدالله زاده با بیان اینکه مدرسه به‌عنوان محیطی اجتماعی است، اظهار داشت: ارتقای کیفی و کشف استعدادهای دانش آموزان در زمینه های فرهنگی و هنری از اهداف آموزش وپرورش است.

\n\n

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دیر با بیان اینکه تربیت شاهراه نظام آموزش و پرورش است، اظهار داشت: دانش آموزان با علم آموزی و شکوفایی استعدادهای هنری و فرهنگی خود آینده ای روشن برای نظام رقم خواهند زد.

\n\n

\n\n

مسئول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش وپرورش استان بوشهر،گفت: این مسابقات با حضور ۶۳۰ دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه دوم، برگزار می‌شود.

\n\n

به نوشته مهر، غلامرضا ریشهری با بیان اینکه این مسابقات به مدت ۴ روز در شهرستان‌های دیر، ویژه مناطق جنوبی و در دشتستان ویژه مناطق شمالی برگزار خواهند شد، اظهار داشت: شهرستان‌های دیر، تنگستان، دشتی، کنگان، خارگ، جم و بردخون به میزبانی دیر و شهرستان‌های دشتستان، گناوه، دیلم، بوشهر، دشتستان و آبپخش نیز به میزبانی دشتستان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

\n\n

\n\n

ریشهری با بیان اینکه رتبه‌های اول هر رشته از مسابقات در مرداد ماه سال جاری به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد، گفت: این مسابقات در رشته های هنرهای آوایی شامل سرود، لالایی خوانی، تک نوازی و تک خوانی و هنرهای نمایشی شامل نمایش صحنه‌ای، عروسکی، نقالی و نمایش خوانی برگزار خواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر