يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: با همکاری گروه مشاوره دانشگاه خلیج فارس در قالب یک تفاهم‌نامه کارگاه‎های آموزشی ویژه آگاهی‎بخشی به خانواده‎ها با محوریت دانشگاه خلیج‌فارس برای خانواده‎ها برگزار می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، فاطمه دهقانی صبح امروز در نشست هماهنگی سمینار علمی، آموزشی مهارت‎های فرزندپروری، با تاکید بر آموزش و آگاهی‏بخشی به والدین، آموزش را مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از آسیب‎ها عنوان کرد.
کد خبر: ۲۲۳۲۰
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: با همکاری گروه مشاوره دانشگاه خلیج فارس در قالب یک تفاهم‌نامه کارگاه‎های آموزشی ویژه آگاهی‎بخشی به خانواده‎ها با محوریت دانشگاه خلیج‌فارس برای خانواده‎ها برگزار می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، فاطمه دهقانی صبح امروز در نشست هماهنگی سمینار علمی، آموزشی مهارت‎های فرزندپروری، با تاکید بر آموزش و آگاهی‏بخشی به والدین، آموزش را مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از آسیب‎ها عنوان کرد.

\n\n

وی با بیان اینکه بودجه‎ای به‌منظور آموزش در سبد خانوار اختصاص یابد، اظهار داشت: به‌منظور تحکیم بنیان خانواده از سوی سازمان‎ها و نهادهایی نظیر بهزیستی، کمیته امداد و امور زنان استان‎ها طرح‎ها و برنامه‎هایی در دست اجرا است که در صورت اجرای صحیح و فراگیر، می‎تواند در تقویت بنیان خانواده و جلوگیری از افزایش آسیب‎های اجتماعی کمک موثری کند.

\n\n

دهقانی یادآور شد: خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، آسیب‌پذیرترین گروه در برابر آسیب‎های اجتماعی است و بیشتر مسائل و مشکلات هم ابتدا در خانواده بروز پیدا می‎کند و در صورت برخورد ناصحیح با آنها به درون جامعه رسوخ می‎کند و در این شرایط دیگر نمی‎توان به راحتی مشکلات و آسیب‎ها را کنترل کرد.

\n\n

وی تصریح کرد: لذا باتوجه به شرایط امروز جامعه، افزایش مشکلات و تغییر ساختار خانواده‎ها، نوع آسیب‎هایی که خانواده و والدین با آن مواجه هستند نیز متفاوت شده است.

\n\n

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: با همکاری گروه مشاوره دانشگاه خلیج فارس به دنبال انعقاد تفاهم نامه‎ای هستیم که در قالب آن کارگاه‎های آموزشی ویژه آگاهی‎بخشی به خانواده‎ها با محوریت دانشگاه خلیج‌فارس برای خانواده‎ها برگزار شود.

\n\n

دهقانی با تاکید بر پرهیز از موازی‎کاری و لزوم هم‎افزایی بهتر دستگاه‎های اجرایی در اجرا و برنامه‎ریزی در حوزه خانواده اظهار داشت: مشارکت خانواده‎ها در برگزاری این کارگاه‎ها بسیار راهگشا خواهد بود.

\n\n

عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت توانمندسازی متخصصین امور مشاوره و روانشناسی در استان، بازآموزی و برگزاری کارگاه‎های تخصصی برای مشاوران را ضروری عنوان کرد.

\n\n

گلستانه افزود: از طریق آموزش مهارت‏های لازم و به روز به مشاورین زمینه لازم برای تقویت فرهنگ مشاوره و پیشگیری از بسیاری از آسیب‎هایی که امروز خانواده‎ها با آن مواجه هستند فراهم می‎شود.

\n\n

وی تصریح کرد: از سوی دیگر وجود متخصصینی که بتوانند آگاهی لازم را در زمینه‌های مختلف در اختیار خانواده‌ها قرار دهند، خانواده را از بسیاری از بحران‎ها و نگرانی‎ها دور خواهد کرد.

\n\n

گلستانه با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر بین دستگاه‌های دولتی، دانشگاه و سازمان نظام روانشناسی استان یادآور شد: در صورت برنامه‌ریزی صحیح توسط دستگاه‎های متولی و همکاری متخصصان امر مشاوره برای به روز رسانی اطلاعات و دانسته‎های خود شاهد تقویت بهتر فرهنگ مشاوره خواهیم بود.

\n\n

وی از برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی در اواخر اردیبهشت خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آگاهی‌بخشی به والدین در رابطه با مهارت‎های مرتبط با فرزند پروری، توسعه و تقویت فرهنگ مشاوره است که با همکاری دفتر امور بانوان استانداری و تعدادی از دستگاه‎های اجرایی برگزار خواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر