دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نخستین پایگاه سنجش تخصصی هوش در بوشهر راه اندازی شد...
کد خبر: ۲۹۷۰
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

فکرشهر: نخستین پایگاه سنجش تخصصی هوش در بوشهر راه اندازی شد.

به گزارش فکرشهر، مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر در این آیین گفت: در این پایگاه دانش آموزان مستعد جهش تحصیلی شناسایی و نوآموزانی که درارزیابی های اولیه پایگاه های سنجش دارای مشکل معرفی شده اند در این پایگاه از نظر هوشی به صورت تخصصی ارزیابی می شوند.

غلامحسین حسینی افزود: برخی از نوآموزانی که در پایگاه های سنجش به دلیل دو زبانه بودن، همکاری نکردن و کسب نمره پایین دارای مشکل شناخته می شوند به پایگاه سنجش تخصصی هوش ارجاع و در محیطی آرام و بدون استرس به وسیله نیروهای متخصص سنجش مجدد می شوند.

وی اظهارکرد: درسال های گذشته نبود مرکزی منسجم برای انجام تست های تخصصی هوش یکی از دغدعه های والدین نوآموزان بود که با پی گیری های انجام شده این مرکز در بوشهر راه اندازی و بزودی در شهرستان های دشتستان و گناوه نیز راه اندازی می شود.

حسینی اضافه کرد: هدف از راه اندازی پایگاه سنجش تخصصی هوش پوشش 100 درصدی دانش آموزان ورودی به پایه اول ابتدایی و جای دهی مناسب نوآموزان مطابق توانمندی و جلوگیری از افت تحصیلی آنان است.

وی گفت: هم اکنون یکهزار دانش آموز در 30 مدرسه استثنایی در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند و خدمات آموزشی و توانبخشی دریافت می کنند.

حسینی یادآور شد: طرح سنجش تحصیلی نوآموزان استان بوشهر نیز همزمان با سراسر کشور در 17 پایگاه ثابت و 15 پایگاه سیار دردست اجراست. 
منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر