دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهرگفت: براساس نتایج آخرین ارزیابی انجام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی درقالب طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی 16.15درصد از نوار ساحلی کشوردر این استان واقع است که این مهم ایجاد دبیرخانه مرکزی این طرح در بوشهر را ضروری کرده است.به گزارش فکرشهر، شاپور رستمی در نشست کارگروه ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان بوشهر افزود: طول مجموع سواحل کشور پنج هزارو 800 کیلومتر است که از این میزان 890 کیلومتر در شمال کشور واقع است.وی یادآورشد: از چهار هزارو 900 کیلومتر مابقی طول ساحل کشور 937 کیلومتر مربوط به استان بوشهر است.
کد خبر: ۳۰۸۳
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهرگفت: براساس نتایج آخرین ارزیابی انجام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی درقالب طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی 16.15درصد از نوار ساحلی کشوردر این استان واقع است که این مهم ایجاد دبیرخانه مرکزی این طرح در بوشهر را ضروری کرده است.

به گزارش فکرشهر، شاپور رستمی در نشست کارگروه ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان بوشهر افزود: طول مجموع سواحل کشور پنج هزارو 800 کیلومتر است که از این میزان 890 کیلومتر در شمال کشور واقع است.

وی یادآورشد: از چهار هزارو 900 کیلومتر مابقی طول ساحل کشور 937 کیلومتر مربوط به استان بوشهر است.

رستمی یادآورشد: این درحالی است که تا پیش از اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی نوار ساحلی این استان 707 کیلومتر اعلام شده بود.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر دارای طولانی ترین ساحل با خلیج فارس است طوری که این سواحل با زندگی مردم این استان عجین شده است.

وی با اشاره به این که 80 درصد شهرستان های استان بوشهر در ساحل خلیج فارس واقع هستند گفت: طوری که به استثنای شهرستان های دشتستان و جم هشت شهرستان دیگر این استان با ساحل خلیج فارس مرز مشترک دارند.

معاون امور عمرانی استاندارث بوشهر بر ایجاد دبیرخانه مرکزی طرح مدیریت یکپارچه سواحل کشوردر بوشهر تاکید کرد و گفت: در اجرای طرح مدیریت یکپارچه سازی سواحل باید دبیرخانه مرکزی این طرح در استان بوشهر ایجاد شود تا همه موارد قانونی پیگیری و نظارت مستمر در اجرای آن وجود داشته باشد.

رستمی اضافه کرد: استراتژی همه سازمان های دست اندرکار در ارتباط با حریم 60 متری دریا براساس طرح مدیریت یکپارچه سواحل ICZM است و براین اساس باید فضای 60 متر را از سازه های دریایی مقاوم آزاد کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: وزارت نیرو و سازمان آب منطقه ای هم روی حفظ حریم 60 متر و جلوگیری از ورود آلاینده ها به سواحل و رودخانه ها حساسیت نشان می دهند و لازم است مدیریتی واحد برای این مهم تعیین و مشخص شود.

رستمی گفت: باید وظایف نهادهایی که در اجرا این طرح مشارکت دارند مشخص باشد تا هر نهاد با ابزار کار لازم برای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی اقدام کند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهربا بیان این که باید نقشه راه برای اقداماتی که در محدوده سواحل اجرا می شود تدوین شود گفت: با تعیین نقشه راه شهرداری های شهرهای ساحلی مکلف هستند براساس قوانین بالادستی مطالعات در سواحل را انجام دهند تا ظرفیت های هرشهر متناسب با نیاز آن شهرها مشخص شود.

رستمی افزود: برای اجرای طرح مدیریت یکپارچه سواحل استان بوشهر در شهرهای بالاتر از 25 هزار نفر جمعیت راه و شهرسازی باید اعتبارات لازم را تامین کند و درشهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصمیم گیری می کند. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر