شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر گفت: براساس پی گیری های انجام شده خرید توافقی خرمای دشتستان از هفته آینده در این شهرستان آغاز می شود.به گزارش فکرشهر، علی قنبری افزود: اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و کشاورزی ایران ازطرف سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید خرمای باقی مانده تولید سال 92 نخلداران دشتستان تعیین شده و درهفته آینده مرکز یا مراکز خرید این محصول دراین شهرستان مستقر می شوند.وی اضافه کرد: خرید خرما براساس شاخص های تعیین شده و دستور العمل خرید به صورت توافقی انجام می شود.
کد خبر: ۳۰۸۵
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰

فکرشهر:  مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر گفت: براساس پی گیری های انجام شده خرید توافقی خرمای دشتستان از هفته آینده در این شهرستان آغاز می شود.

به گزارش فکرشهر، علی قنبری افزود: اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و کشاورزی ایران ازطرف سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید خرمای باقی مانده تولید سال 92 نخلداران دشتستان تعیین شده و درهفته آینده مرکز یا مراکز خرید این محصول دراین شهرستان مستقر می شوند.

وی اضافه کرد: خرید خرما براساس شاخص های تعیین شده و دستور العمل خرید به صورت توافقی انجام می شود.

قنبری ادامه داد: درآغاز کار، خرید خرما به صورت فله با ضوابطی که تعیین شده صورت می گیرد و ملاک و معیار خرید محصول از نخلدار و تولید کننده است.

وی ادامه داد: براین اساس باغداران باید با داشتن معرفی نامه از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان یا شهرستان دشتستان که باغدار بودن آنها و این که این محصول متعلق به آنها است را ثابت کند می توانند محصول خود را به مراکز خرید تعاون روستایی عرضه کنند.

قنبری بیان کرد: براساس این دستورالعمل خرید هرگونه محصول از دلالان و واسطه ها ممنوع است و دراین طرح تنها محصول نخلداران دشتستان خریداری می شود.

وی گفت: همچنین پرداخت بهای خرمای خریداری شده از باغداران نیز به صورت چک لیست و از طریق سیستم مستقیم به حساب نخلداران واریز می شود.

شهرستان دشتستان بیش از چهار میلیون اصله نخل از شش میلیون اصله موجود دراستان بوشهر و بیش از 85 درصد از 170 هزارتن خرمای تولید سالانه این استان را به خود اختصاص داده است.

براساس آمار اعلام شده حدود 20 هزار تن از خرمای تولیدی سال گذشته نخلداران دشتستان به علت رکود بازار و افت قیمت تاکنون فروش نرفته و روی دست آنان مانده است.

دولت تدبیر و امید در پی درخواست کمک نخلداران دشتستانی برای چاره اندیشی در زمینه فروش محصولات مانده روی دست آنان وزارت جهاد کشاورزی را مامور رسیدگی به مشکلات باغداران خرما کرد.

براساس اعلام حسین صفایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور درنشست بسیتم اردیبهشت خود با مسوولان و نمایندگان نخلداران دشتستان قرار شد از اول خرداد جاری محصولات خرمای باغداران دشتستانی با قیمت توافقی توسط مباشرانی که از سوی این سازمان تعیین می شوند، خریداری شود.

اما با گذشت 23 روز از ماه خرداد هنوز این وعده عملی نشده است و این وضعیت با توجه به به نزدیک شدن فصل برداشت خرما در سال جاری نگرانی نخلداران دشتستانی را بیشتر کرده است و آنان خواستار تدبیر مسوولان و تسریع در حل این مشکل شدند. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر