يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
یک پایان هفته ی وزیری دیگر برای بوشهر؛
فکرشهر: وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه ی روند وزیری آخر هفته ی استان بوشهر، روز پنج شنبه، 30 دی ماه 95، به استان آمد، دانشکده هنر و معماری بوشهر را افتتاح کرد، از چند جا از جمله جزیره نگین و جاده ارم ـ البته به نقل از نماینده دشتستان ـ بازدید به عمل آورد و سپس در نشستی مشترک با نمایندگان و مسوولان استان بوشهر حضور یافت...
کد خبر: ۳۰۸۵۶
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۹

فکرشهر: وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه ی روند وزیری آخر هفته ی استان بوشهر، روز پنج شنبه، 30 دی ماه 95، به استان آمد، دانشکده هنر و معماری بوشهر را افتتاح کرد، از چند جا از جمله جزیره نگین و جاده ارم ـ البته به نقل از نماینده دشتستان ـ بازدید به عمل آورد و سپس در نشستی مشترک با نمایندگان و مسوولان استان بوشهر حضور یافت.

پروژه مسکن مهر را به سرانجام برسانید

به گزارش فکرشهر، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در نشست شورای حمل و نقل و مسکن استان بوشهر که با حضور وزیر راه و شهرسازی  برگزار شد، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و وعده های رئیس جمهور پروژه مسکن مهر را به سرانجام برسانید.

حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری اظهار داشت: پروژه مسکن مهر یکی از مطالبات مهم مردم است و باید بنا به تاکیدات رهبری و وعده های رئیس جمهور به سرانجام برسد.

وی افزود: از تعداد ۳۵ هزار واحد مسکن مهر که سهم مردم استان بوشهر بوده است تاکنون ۳۱ هزار واحد تحویل داده شده و امیدواریم نسبت به تکمیل و تحویل ۴ هزار واحد دیگر نیز تلاش جدی شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در خصوص تاخیر مکرر پروازهای بوشهر خاطرنشان کرد: تاخیر در پرواز های بوشهر به دلیل انجام پرواز یک استان دیگر تحقیر مردم این استان است و ما این تحقیر را تحمل نمی‌کنیم.

خدری، جاده گناوه- گچساران را یکی از پرخطرترین جاده‌های استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه تا کنون برای کاهش خطرات این جاده فعالیتی صورت نگرفته است.

وی با عنوان اینکه پروژه راه‌آهن استان بوشهر باید یکی از پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی باشد بیان کرد: طرح‌های توسعه‌ای خط ریلی در تمامی نقاط ایران از محل درآمدهای استان بوشهر انجام می‌شود و لازم است که این وزارت‌خانه توجه ویژه‌ای به راه‌آهن بوشهر داشته باشد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده بزرگراهی گناوه به دیلم در سه سال اخیر تلفات زیادی داشته است و پروژه بزرگراهی آن همچنان نیمه کاره مانده است.

تاخیرهای پی‌درپی پروازها در استان بوشهر پذیرفتنی نیست

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تاخیرهای پی‌درپی پروازها در استان بوشهر پذیرفتنی نیست.

 محمدباقر سعادت افزود: راه آهن یکی از اولویت های این استان است و به دلیل بندری بودن شهرهای این استان علاوه بر خود استان بوشهر تاثیر مثبتی برای استان های همجوار نیز خواهد داشت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر از تاثیر گذاری بالایی بر طرح های ملی دارد و باید زمینه های زیر ساختی توجه ویژه ای به این استان شود.

وی با عنوان اینکه خط ریلی کشور زمانی اثر بخش خواهد بود که به بنادر متصل باشد گفت: پروژه راه آهن بوشهر ۱۳ سال است که متوقف شده است و برای احیاء مجدد آن باید به این پروژه نگاه ملی شود.

سعادت با اشاره به تاخیرهای پی‌درپی پروازها در استان بوشهر خاطرنشان کرد: عمده پروازهای بوشهر با تاخیر انجام می‌شود که نیازمند برنامه ریزی بهتر برای حل این مشکل است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه توسعه محورهای مواصلاتی شهرستان دشتستان نیازمند نقدینگی است گفت: طرح راهسازی نمازگاه- ارم و بوشکان و تقاطع غیر همسطح برازجان از جمله این طرح ها است.

احیاء و بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن بوشهر ضروری است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهارداشت: احیاء و بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن بوشهر ضروری است.

 کمال‌الدین شهریاری گفت: خرید هواپیما و فرود هواپیمای ایرباس در فرودگاه مهرآباد تنها یک پرواز ساده نبود بلکه نشان از حقانیت ایران برای داشتن تجهیزات مختلف بود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران قبل از تحریم‌ها دارای ناوگان هوایی مجهزی بود و تحریم‌های ظالمانه موجب عقب ماندن ما زا صنعت نوین هوانوردی ما شد.

وی با بیان اینکه خرید هواپیما یکی از تدبیرهای خوب وزیر راه و شهرسازی است عنوان کرد: این موضوع نشان‌دهنده گشایش در تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

شهریاری با عنوان اینکه این اتفاق به عنوان آغاز نقطه احیاء صنعت در زمینه هوافضا است گفت: پس از توافق برجام حقانیت ایران به جهانیان ثابت شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیاء و بهره برداری از پروژه راه‌آهن بوشهر بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: استان بوشهر تنها استان بندری است که به پایتخت نزدیک است و در مسیر دو کلان شهر قرار گرفته است.

همه ی قول های آقای وزیر

وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست گفت: برای راه آهن بوشهر با چینی ها در حال مذاکره هستیم و تلاش می کنیم در این بخش با تامین ۱۵ درصد هزینه خط ریلی از اعتبارات دولتی، این پروژه اجرایی شود.

به گزارش مهر، عباس آخوندی اظهار داشت: حادثه پلاسکو بسیار دردناک بود و منجر به شهادت برخی از آتش‌نشانان ما که برای کمک به مردم از جان خود گذشتند شد که این حادثه را به مردم ایران خصوصا بازماندگان این شهداء آتش‌نشان عرض تسلیت دارم.

وی در خصوص سفر یک‌روزه خود به بوشهر افزود: استان بوشهر در کشور نه تنها در حوزه نفت و گاز بلکه در حوزه‌های مختلف تمدنی و اندیشه نیز جایگاه مهمی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: به همین واسطه باید برای رشد و توسعه در بخش های مختلف با نگاه ویژه به آن توجه کرد.

توسعه بندر بوشهر

آخوندی بیان کرد: از سال ۹۳ و با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان طرح توسعه استان بوشهر و با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.

وی با بیان اینکه پس از بهره برداری از جزیره نگین استان بوشهر با تحول عظیمی در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روبرو خواهد بود عنوان کرد: اسکله کانتینری به طول ۶۰۰ متر در این جزیره در حال ساخت است و طبق پیش‌بینی‌ها تا شهریور ماه سال آینده به بهره‌برداری و امکان پهلوگیری کشتی‌ها با ظرفیت ۵۰ هزار تن فرآهم خواهد شد.

وزیر راه یکی دیگر از پروژه هایی که در سفر خود به بوشهر مورد بررسی قرار داد را خروجی دوم بوشهر عنوان کرد و افزود: این پروژه نیز از پروژه‌های مهم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است که روند اجرایی آن به خوبی در حال انجام است.

توسعه بافت قدیم

آخوندی بیان کرد: بزرگترین ثروت کشور تمدنش است که با افتتاح دانشکده معماری بوشهر در بافت قدیم این شهر تحول عظیمی در در زمینه تمدنی فرآهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دانشکده موجب رونق در بافت قدیمی می شود بیان داشت: اجرای پروژه‌های ساختمان‌سازی در بافت قدیم در همه شهرستان‌های استان باید انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: باید دو ساخت دو دانشکده مدیریت بازرگانی و کسب و کار دریایی را نیز در بافت قدیم در دستور کار داشته باشید.

توسعه و انتقال فرودگاه شهر بوشهر

آخوندی در خصوص فرودگاه بوشهر بیان کرد: طرح توسعه و انتقال فرودگاه شهر بوشهر با همکاری سرمایه گذار و بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از توقف ۱۰ هزار کیلومتر پروژه در بدو ورود به این وزارت‌خانه اشاره کرد و گفت: در طول این سه سال بخش عمده‌ای از پروژه‌ها متوقف شده و مابقی نیز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای راه آهن بوشهر با چینی‌ها در حال مذاکره هستیم اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در این بخش با تامین ۱۵ درصد هزینه خط ریلی از اعتبارات دولتی پروژه‌ای که بالغ بر ۱۳ سال متوقف شده را اجرا کنیم.

نظرات بینندگان
ارمی
|
-
|
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۸
بازدید از محور تنگ ارم دروغه. آقای وزیر تا ورودی محور نمازگاه(پل نمازگاه) آمدند  ولی بدلیل بارندگی و احتمال بوجود آمدن خطر برای ایشان و همراهان از ادامه مسیر خودداری نمودند.\r\n
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر