دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۱۴۷
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسدود شدن تخلیه کالای همراه ملوان ( ته لنجی) در شهرستانهای گناوه و دیلم به معضل تبدیل شده و آسیب زاست.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری گناوه افزود: در زمان حاضر در شمال استان بوشهر برخلاف جنوب این استان، صنعت، پالایشگاه و پتروشیمی وجود ندارد و ارتزاق 90 درصد مردم این مناطق تنها به دریا و ته لنجی وابسته است.

وی بابیان اینکه در شهرستان گناوه یکهزار شناور وجود دارد که در هر شناور بطور متوسط 6 شغل مستقیم و 50 اشتغال غیر مستقیم ایجاد و ازاین طریق امرار معاش می کنند، گفت: محدود و مسدود کردن ته لنجی به معاش مردم منطقه آسیب جدی وارد می کند.

خدری ادامه داد: اگر دولت می تواند جایگزینی برای این ممر درآمد مردم ایجاد کند، مردم منطقه استقبال می کنند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: در چند روز اخیر به شناورها در بندرهای گناوه و دیلم اجازه تخلیه بار داده نمی شود که اگر اتفاقی نظیر آتش سوزی در محل لنگرگاه این مناطق رخ دهد، خسارت جبران ناپذیری بر مردم وارد خواهد شد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم و مسافران زیادی برای خرید به شهرهای دیلم، گناوه و ریگ مسافرت می کنند انتظار داریم که قبل از اینکه قانون ساماندهی کالای همراه ملوان در دولت مصوب شود اجازه تخلیه به شناورها داده شود.

خدری افزود: استاندار بوشهر برای حل مشکل ساماندهی ته لنجی تلاش وافری کرده و پیشرفت خوبی دراین زمینه حاصل شده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان تقدیر کرد و گفت: یقین دارم که حضور ایشان برکات زیادی برای منطقه خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر