شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسوول آتش نشانی شهر آبپخش گفت: در دو ماه اخیر 40 مورد آتش سوزی در نخیلات بخش آبپخش به صورت جزیی و کلی به وقوع پیوسته که در این آتش سوزی ها حدود سه هزار اصله نخل 50 تا 100 درصد آسیب دیده اند.به گزارش فکرشهر، محمدرضا کازرونی در گفت وگو با ایرنا افزود: آخرین این حوادث سه مورد آتش سوزی روز گذشته در نخلستان های شهر آبپخش و روستاهای حومه آن شامل دشتی اسماعیل خانی وچهار برج بود باعث سوختن 300 اصله درخت نخل شد.وی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی آبپخش در این حادثه از ساعت 11 صبح شنبه تا ساعت 18 به مدت هفت ساعت برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی ها فعالیت کردند.
کد خبر: ۳۱۴۲
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: مسوول آتش نشانی شهر آبپخش گفت: در دو ماه اخیر 40 مورد آتش سوزی در نخیلات بخش آبپخش به صورت جزیی و کلی به وقوع پیوسته که در این آتش سوزی ها حدود سه هزار اصله نخل 50 تا 100 درصد آسیب دیده اند.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا کازرونی در گفت وگو با ایرنا افزود: آخرین این حوادث سه مورد آتش سوزی روز گذشته در نخلستان های شهر آبپخش و روستاهای حومه آن شامل دشتی اسماعیل خانی وچهار برج بود باعث سوختن 300 اصله درخت نخل شد.

وی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی آبپخش در این حادثه از ساعت 11 صبح شنبه تا ساعت 18 به مدت هفت ساعت برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی ها فعالیت کردند.

کازرونی گفت: با مهار این آتش سوزی ها از سرایت آتش به چهار هزار اصله نخل جلوگیری به عمل آمد.

کازرونی بیان کرد: بی احتیاطی کشاورزان درموقع آتش زدن ضایعات و شاخ و برگ های هرس شده درختان نخل عامل اصلی آتش گرفتن باغ های این منطقه است.

وی با اشاره به قرار گرفتن در فصل هرس و آرایش درختان نخل از کشاورزان خواست که برای آتش زدن ضایعات و شاخ وبرگ های زاید درختان درصبح زود یا مواقعی که وزش باد نباشد، اقدام کنند.

مسوول آتش نشانی شهرآبپخش اظهار کرد: اکثر نخلداران ساعت 11 به بعد نسبت به آتش زدن ضایعات درختان نخل در باغ های خود اقدام می کنند که قرار گرفتن آتش درمسیر باد باعث پراکندگی و سرایت آن در باغ ها و گسترش آتش می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر