يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۶۸۵
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۴

فکرشهر: به مناسبت روز درختکاری، کاشت درخت توسط فرماندار دشتستان، بخشدار مرکزی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی برازجان، کانون‌های دانشجویی آسیب های اجتماعی، حقوق شهروندی، رهروان شهدا، بسیج دانشجویی ، کارکنان و مسئولان دانشگاهی  در مجتمع خلیج فارس دانشگاه آزاد برازجان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، در این مراسم دکتر ارسلان زارع فرماندار شهرستان دشتستان با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان و دانشگاهیان در این روز مبارک گفت: باعث خوشحالی است که اولین روز از هفته منابع‌طبیعی که به عنوان روز درختکاری نامیده شده را در یک محیط و مرکز علمی و دانشگاهی در بین دانشجویان و دانشگاهیان باشیم.
دکتر ارسالان زارع اضافه کرد: فرهنگ کاشت درخت و حفاظت از طبیعت باید در بین دانشجویان نهادینه شده و حضور کانون‌های دانشجویی در این مراسم نشان از علاقمندی آنان به طبیعت دارد.
دکتر زارع با اشاره به لزوم حفظ طبیعت عنوان کرد: طبیعت سالم باعث نشاط و پویایی انسان شده و روح آدمی را جلا می‌دهد، بنابراین باید به‌یاد داشته باشیم که افسردگی و روزمرگی انسان‌ها در عصر حاضر نشأت گرفته از فاصله‌ای است که بین انسان و طبیعت ایجاد شده است.
دکتر داوود یحیایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان نیز با اشاره به سفارش به درختکاری در همه ادیان و بالاخص دین مبین اسلام اظهار کرد:« کاشت درخت در قبل اسلام و بعد از آن توسط همه بزرگان سفارش شده است به طوری‌که امام صادق(ع) می‌فرماید: کشت کنید ودرخت بنشانید، به خدا قسم آدمیان کاری برتر و پاک‌تر از این نکرده‌اند.
دکتر یحیایی آلودگی هوا و مشکل ریزگردها در کشور، بخصوص در استان‌های جنوبی را ناشی از تخریب محیط زیست خواند و افزود: بی‌شک درختکاری در مناطق بیابانی و خشک باعث تثبیت خاک شده و در کاهش بوجود آمدن ریزگردها بسیار مؤثر خواهد بود.
رئیس واحد دشتستان ادامه داد: در این ایام که هنگام برگزاری اردوهای راهیان نور و اعزام دانشجویان به مناطق جنگی جنوبی است می‌توان به هر دانشجو یک درخت هدیه داد که در مناطق مشخص شده توسط مسئولین ذی‌ربط کاشته شده تا به طبیعت خوزستان نیز کمکی شده باشد.

دکتر یحیایی با اشاره به نقش بسیار مهم سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد در نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و حفظ محیط زیست گفت: فعالان مدنی و دوستداران طبیعت در NGO و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با یاری ادارات مربوطه باعث بوجود آمدن زندگی سالم برای مردم باشند.

در پایان این مراسم تعداد 200 اصله درخت به وسیله دانشجویان و مسئولان حاضر در مراسم غرس گردید.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر