شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اجلاس سراسری مجامع مشورتی توسعه استان های کشور با حضور نمایندگان بوشهر؛
فکرشهر: محمدباقر نوبخت گفت: طرح های مجامع مشورتی کشور برنامه محور است و در این راه باید با جذب افراد از حوزه های مختلف توسعه ای، از پتانسیل مردمی در جهت پیشبرد اهداف توسعه کشور و استان ها استفاده کرد...
کد خبر: ۳۱۸۰۷
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۹

فکرشهر: محمدباقر نوبخت گفت: طرح های مجامع مشورتی کشور برنامه محور است و در این راه باید با جذب افراد از حوزه های مختلف توسعه ای، از پتانسیل مردمی در جهت پیشبرد اهداف توسعه کشور و استان ها استفاده کرد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر، نوبخت این سخنان را در اجلاس سراسری مجامع مشورتی توسعه استان های کشور که با حضور بیش از 300 نفر از اعضای مجامع استان ها در تهران برگزار شد، بیان داشت و افزود: انعکاس نظرات مجامع مشورتی که کمک بسیار خوبی به دولت کرده است را می توان در برنامه های کلان کشور به خوبی مشاهده کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: مجمع های مشورتی استان ها باید ارتباط مستمری با بدنه اجرایی دولت داشته، در برنامه ها شرکت کنند و با استفاده از همه ظرفیت های موجود در استان خود، در حوزه های مختلف مانند گذشته به دولت کمک نمایند.

رییس مجامع مشورتی توسعه کشور نیز در این نشست، با تاکید بر اهمیت جایگاه مجمع مشورتی گفت: افرادی که در این گردهمایی حضور دارند، از همراهان قدیمی دولت هستند که از ابتدا تاکنون مشورت ها و ایده های خوبی در خصوص توسعه کشور داده اند و انعکاس آن در برنامه ششم توسعه دیده می شود.

عبدالغفار شجاع ادامه داد: اعضای مجامع مشورتی توسعه استان ها انسان هایی شریف و بی ادعا هستند که بدون هیچ چشم داشتی در کنار دولت حضور پیدا کرده و به دولت در پیشبرد اهداف آن کمک کردند.

وی اظهار داشت: انتظار می رود با رویکردی مثبت مجامع مشورتی گسترش پیدا کرده و بیش از پیش به فعالیت های خود ادامه دهند و ان شاالله در سال های آینده به عنوان یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید به عنوان محلی جهت استفاده از نخبگان مردمی، خارج از دستگاه های اجرایی به یادگار بماند.

شجاع در پایان گفت: از جناب دکتر حسن روحانی و دکتر محمدباقر نوبخت تقاضا دارم که نگاه ویژه ای به مجامع مشورتی داشته و ضمن حمایت از آن ها در مسائل مختلف از دیدگاه هایشان استفاده شود.

قائم مقام مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر که یکی از معدود سخنرانان این نشست بود نیز گفت: بنای توسعه هر کشور بر چهار ستون دانش و علم محوری و علم باوری، برنامه ریزی عالمانه و منطقی، قانونمندی و تضمین اجرای صحیح برنامه ها و همراهی بدنه اجتماعی و مردمی با برنامه های تدوین شده، استوار است.

دکتر محمد آقایان حسینی افزود: اساسا به نظر می رسد در هر چهار مورد دچار مشکل هستیم؛ مسئله این است که اگرچه دولت می تواند علم باوری و برنامه ریزی را در چارچوب سازوکارهای خود حل کند، اما قانونمندی که نقش اساسی در توسعه دارد نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: در مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر، مطالعه مفصلی انجام شد و متوجه شدیم یکی از دلایل اصلی شکست یا عدم توفیق لازم برنامه های توسعه ای کشور همراه نبودن بدنه جامعه با طرح ها می باشد، چون جامعه از مقتضیات تحولات توسعه ای و اقتصادی کشور مطلع نیست.

آقایان حسینی افزود: اگر بدنه جامعه با برنامه ها همراهی نمی کند، به این دلیل است که به عبارت ساده این برنامه آموزش داده نشده و جامعه درک صحیح و کاملی ندارد که تحول وضعیت اقتصادی کشور از دولتی به خصوصی چه مفهومی دارد و متناسب با این تحولات نهادهای ذیربط مانند دانشگاه، آموزش و پرورش، مجموعه کشاورزی و مجموعه صنعت چه تحولات فکری و فرهنگی باید به خود بگیرد.

قائم مقام مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر اضافه کرد: در همین راستا پژوهش مفصلی در استان بوشهر از سال 94 به صورت پایلوت در حوزه فرهنگ توسعه و ارتقای آن انجام شد و پیشنهاد می شود که در سطح کشور نیز با برنامه ریزی مناسب این مطالعات انجام پذیرد تا شاهد ثمرات خوب این طرح باشیم.

آقایان حسینی در پایان نیز گفت: تا زمانی که دستگاه های ناظر و دستگاه هایی که باید قانون مندی و ضمانت اجرای برنامه ها را تضمین کنند، همراهی نکنند، هرچقدر نیز برنامه ریزی کنیم نمی توانیم کارهای توسعه ای را به خوبی پیش ببریم و این مهم در کارویژه های دستگاه برنامه و بودجه نیست و باید دستگاه های مربوطه را هم همراه و هم داستان کرد.

حجت الاسلام احمد رزمجو، مسوول فرهنگی مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر نیز در این گردهمایی اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه، بیکاری جوانان و لزوم اتخاذ سیاست های انبساطی در حوزه اقتصاد و فضای اجتماعی از کارهایی است که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد.

بر اساس این گزارش، در این نشست، نمایندگان مجامع مشورتی توسعه استان های کشور، ایده ها، نظرات و برنامه های خود از سراسر کشور را به دکتر محمدباقر نوبخت ارئه دادند و در پایان نیز حکم مسوولین سه کمیته از مجموعه کمیته های مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر نیز امضا گردید.

به گزارش روابط عمومی مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر و بر اساس احکام صادره، ندا عبداله زاده به عنوان مسوول امور بانوان، حجت الاسلام احمد هدایت جو(رزمجو) به عنوان مسوول امور فرهنگی و قاسم شکوه به عنوان مسوول امور جوانان مجمع مشورتی استان بوشهر معرفی شدند و حکم آنان توسط مهندس عبدالغفار شجاع ـ رییس مجامع مشورتی توسعه کشور ـ و با حضور دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به آن ها داده شد.

 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر