شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با برنامه ریزی های انجام شد شهر ایمن که فرهنگ رعایت مقررات ترافیکی درآن نهادینه شده باشد سال آینده ...
کد خبر: ۳۱۹
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با برنامه ریزی های انجام شد شهر ایمن که فرهنگ رعایت مقررات ترافیکی درآن نهادینه شده باشد سال آینده به عنوان الگو برای دیگر شهرها در این استان انتخاب می شود.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی استانداری بوشهر روز دوشنبه به نقل از مصطفی سالاری در نشست کمیسیون کاهش تصادفات در استان بوشهر افزود: رعایت قانون درهمه سطوح جامعه، بسیاری از مشکلات که دامنگیر جامعه است را کاهش و از آسیب ها پیشگیری می کند.

وی اضافه کرد: رعایت قانون مقررات راهنمایی و رانندگی منجر به سلامت جامعه می شود زیرا هم اکنون تصادفات در جاده ها و خیان ها ناشی از رعایت نکردن قانون راهنمایی و رانندگی است.

سالاری ادامه داد: رعایت قانون از بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی پیشگیری می کند به همین دلیل رعایت قانون و مقررات درهمه ابعاد در جامعه ضروری است.

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش روزافزون تقاضا برای خرید خودرو گفت: در شرایط کنونی ضروری است نسبت به نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی برنامه ریزی و در تجهیز سیستم های هوشمند جاده ای و شهری اقدام شود.

سالاری افزود: استفاده از همه ظرفیت های موجود برای فرهنگ سازی ضروری است و در این ارتباط از مهم ترین برنامه های راهور، پلیس راه، حمل و نقل جاده ای و دیگر ظرفیت ها تسریع در کاهش تصادفات باشد.

وی بر نقش مهم دستگاه های فرهنگ ساز از جمله صدا و سیما در زمینه کاهش تصادفات و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و ادامه داد: با هماهنگی صداو سیمای استان بوشهر درهفته یک برنامه آموزش ترافیکی از سال آینده ازسیمای بوشهر پخش می شود.

استانداربوشهر با بیان این که موتورسیکلت ها عامل بسیاری تصادفات معرفی شده اند افزود: افزایش آگاهی این قشر و مجهز بودن به امکانات ایمنی باید در دستور کار مسوولان ذی ربط قرار گیرد.

وی بر شناسایی و برطرف کردن نقاط حادثه خیر در جاده های استان بوشهر تاکید کرد.

استاندار بوشهر خواستار مشارکت شرکت های بیمه ای در حوزه فرهنگ سازی کاهش تصادفات شد و بیان کرد: شرکت های بیمه ای با مشارکت دستگاه های ذی ربط برای پیشگیری از تلفات جاده ای اقدامات خود را انجام دهند. /ص

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر