دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۹۴۸
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

فکرشهر:  به‌منظور ایجاد رونق در روستاها، هفتمین دوره جشنواره همدلی در روستای باغ علی باقر شهرستان دشتی برگزار شد.

بوشهر

به گزارش فکرشهر از مهر، توجه به روستائیان در دولت تدبیر و امید تشدید شده است چرا که بر این اعتقاد هستند که باید برای جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهر باید توسعه متوازن در تمام نقاط کشور صورت گیرد.

در استان بوشهر نیز نمایندگان دولت فعالیت‌های خوبی را در این راستا انجام داده‌اند که می‌توان به اجرای طرح‌های هادی، بوستان‌های امید و پروژه‌های عمرانی مختلف اشاره کرد.

در کنار دولتی‌ها مردم نیز به دلیل نیاز به آرامش و مکانی به دور از شلوغی و دغدغه شهر ها در این راستا فعالیت های مختلفی برگزار می کنند.

یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشنواره همدلی است که به‌صورت مردمی و خودجوش برای هفتمین سال امروز در روستای باغ علی باقر از توابع شهرستان دشتی برگزار شد.

در این برنامه بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی روستاهای این شهرستان که اکنون در استان‌های مختلف کشور زندگی می کنند برگزار شد.

یکی از اهالی این روستا در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: یکی از دلایل برگزاری این جشنواره فراموش نشد زادگاه و سرزمین پدریمان است.

علی سعادتی بیان کرد: من هر ساله با فرزندان به زادگاهم می‌آیم که آنها نیز با آداب رسوم محل زندگی من در کودکی و نوجوانی آشنا شوند.

وی عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی در این جشنواره برگزار می‌شود که فرزندانم هر سال مشتاق شرکت در این جشنواره هستند.

سعادتی بیان کرد: از جمله برنامه‌های این جشنواره می‌توان به  اجرای بازی های بومی محلی، غذاهای سنتی و آداب و رسوم این منطقه اشاره کرد.

یکی دیگر از سکنه قدیمی این روستا خاطرنشان کرد: برگزاری این چنین برنامه‌ها موجب حفظ فرهنگ بومی، تقویت روابط اجتماعی و صله رحم می شود.

فاضل بهرامی بیان کرد: تجلیل از نخبگان علمی، کارآفرینان، شاغلان و مدیران موفق و چهره های برتر ورزشی روستا، تکریم و نکوداشت بزرگان و سالخوردگان از دیگر برنامه های خوب این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: موسسه خیریه روستا با همکاری ساکنان این روستاها برنامه را هر ساله برگزار می‌کنند و خیرین کمک‌های خوبی را در راستای برگزاری این جشنواره و رفع نیازهای روستا انجام می دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر