دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ سومین قهرمانی متوالی پارس جنوبی، در لیگ برتر ووشو کشور؛
فکرشهر: در پایان سال گذشته، تیم ووشو پارس جنوبی برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر کشور شد؛ تیمی که با مدیریت و تدبیر مسوولین منطقه ویژه پارس جنوبی چند سالی است که به تنهایی در حال کشیدن جور ورزش استان بوشهر در میادین کشوری می باشد...
کد خبر: ۳۲۱۲۸
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۷

فکرشهر ـ رضا دهقان آزاد: در پایان سال گذشته، تیم ووشو پارس جنوبی برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر کشور شد؛ تیمی که با مدیریت و تدبیر مسوولین منطقه ویژه پارس جنوبی چند سالی است که به تنهایی در حال کشیدن جور ورزش استان بوشهر در میادین کشوری می باشد.
در میان کادر فنی تیم قهرمان که سرمربیگری آن را حسین اوجاقی، مبارز سابق تیم ملی بر عهده دارد، یک جوان دشتستانی نیز وجود دارد.
محمود صالحی، سال هاست که در ورزش های رزمی خصوصا ووشو مشغول به فعالیت است و تاکنون توانسته افتخارات فراوانی برای خود و دشتستان کسب نماید و شاگردان بسیاری تربیت کند که قهرمانی کشور و مسابقات بین المللی را به دست آورده اند.
محمود صالحی، مربی و امین اتابک زاده، ورزشکار تیم ووشو پارس جنوبی از دشتستان هستند که پس از قهرمانی در لیگ برتر که بالاترین افتخار کشوری این رشته محسوب می شود، در غریبی و بدون استقبال مدیران وارد برازجان شدند.
جالب این که هیچ یک از مسوولین ورزشی و غیرورزشی تاکنون که چند روز از قهرمانی و ورود آن ها به استان و دشتستان می گذرد، نه به دیدن این ورزشی ها رفته اند و نه حتی پیام تبریکی برایشان فرستاده اند.

ـ لطفا خودتان را معرفی کرده و از سوابق ورزشی تان بگویید.
محمود صالحی هستم؛ دارای مدرک مهندسی عمران، مربی و داور رسمی فدراسیون ووشو و ورزش های رزمی کشور هستم. بیش از 17 سال است در سطوح مختلف در ورزش های رزمی مشغول به فعالیت می باشم و در حال حاضر به عنوان مربی تیم ووشو پارس جنوبی در لیگ برتر ووشو کشور حضور دارم.

ـ بزرگ ترین افتخار ورزشی شما چیست؟
در طی سال های فعالیتم در ووشو، بیش از  100 نفر از ورزشکارانی که زیر نظر اینجانب فعالیت می کرده اند، موفق به کسب مقام های مختلف در میادین مسابقات قهرمانی کشور و بین المللی شده اند؛ و این بزرگ ترین افتخار من است. 

ـ جناب صالحی، تیم پارس جنوبی موفق شده برای سومین سال پیاپی، قهرمان لیگ برتر ووشو کشور شود؛ کمی راجع به مسابقات امسال توضیح دهید.
مسابقات لیگ برتر ووشو کشور از مهرماه سال جاری با حضور 9 تیم در دو گروه آغاز شد و پس از برگزاری بازی های دور گروهی و حذفی و با مشخص شدن تیم های صعود کننده به مرحله نیمه نهایی و فینال، نهایتا در 17 اسفند ماه در آکادمی فدراسیون ووشو با قهرمانی تیم پارس جنوبی به پایان رسید و تیم های پاس ناجا و دانشگاه آزاد به مقام های دوم و سوم دست یافتند.

ـ از دشتستان و برازجان چه کسانی عضو تیم هستند؟
از برازجان بنده در سمت مربی و آقای امین اتابک زاده به عنوان ورزشکار در تیم حضور داریم.

ـ به نظر شما اصلی ترین مشکل ورزش های رزمی و به خصوص ووشو در دشتستان، چیست؟
اصلی ترین مشکل ما  سالن تمرینی  است. در حال حاضر ما در شهر برازجان مجبور هستیم در سالنی 50 متری ورزشکاران خود را تمرین دهیم که فقط مناسب انبار وسایل است تا سالن ورزشی و رزمی؛ که این به هیچ وجه در شان ورزشکارانی نیست که دارای مقام های متعدد ملی و بین المللی هستند. امیدوارم با تدبیر و حمایت مسوولین شهرستان، هر چه سریع تر سالنی مناسب در اختیار ما قرار بگیرد تا از این وضع نامناسب برای تمرین کردن نجات پیدا کنیم.

ـ مسایل مالی چطور؟ ووشو کاران در دشتستان حمایت مالی می شوند؟
متاسفانه به دلایل گوناگون تاکنون در طی سال های اخیر هیچ گونه کمک مالی از طرف اداره ورزش و هیات ووشو استان به هیات شهرستان انجام نشده است که همین نبود بودجه باعث شده در این سال ها، اعزام تیم ها به مسابقات استانی و ملی با هزینه ای که خود ورزشکاران می پردازند، صورت گیرد.

ـ شما با قهرمانی کشور به دشتستان برگشته اید و پیش از آن نیز موفقیت های زیادی کسب کرده اید، در این مدت از شما تقدیر صورت گرفته است؟
تاکنون هیچ گونه تقدیری صورت نگرفته است و البته با توجه به تجربه سال های گذشته، بعید می دانم چنین اتفاقی انجام بگیرد.

ـ جناب صالحی، برای آینده تان چه اهدافی را دنبال می کنید؟
با توجه به جایگاه ویژه ووشو ایران در سطح جهانی و آسیا و همچنین کسب مقام هایی که توسط ورزشکاران دشتستانی در مسابقات ملی، بین المللی و لیگ کسب شده است، در صدد هستیم در صورت تامین سالن مناسب، نسبت به آموزش نوجوانان و جوانان به صورت ویژه و اصولی اقدام نماییم تا در آینده همچنان شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران دشتستانی در میادین مختلف باشیم.

ـ با تشکر از شما، اگر صحبتی مانده، بفرمایید.
در پایان عرایضم از حمایت ها و هدایت های ویژه مهندس یوسفی، مدیرعامل محترم منطقه ویژه پارس جنوبی، از ورزش و ورزشکاران استان، مهندس رضاییان، مدیرعامل محترم باشگاه پارس جنوبی، به واسطه زحمات فراوان و دلگرمی هایی که در بازدید از تمرینات تیم به مجموعه کادر فنی و ورزشکاران می دادند، از تلاش های شبانه روزی مهندس چراغی، سرپرست تیم ووشو و استاد اوجاقی سرمربی تیم ملی و تیم پارس جنوبی و همچنین از حمایت های جناب آقای کمارج، ریاست اداره ورزش شهرستان دشتستان، در طی چندماه اخیر پس از حضورشان از هیات ووشو، تقدیر و تشکر می کنم.
از هفته نامه وزین «به فکر شهر» هم به خاطر این مصاحبه و حمایت از ورزش و ورزشکاران شهرستان کمال تشکر را دارم و برای کلیه عوامل این هفته نامه آرزوی توفیق و بهروزی می کنم.

منبع: هفته نامه «به فکرشهر»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر