پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۱۵۲
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۳

فکرشهر: همزمان با هفته بزرگداشت اسناد ملی و میراث مکتوب، نمایشگاه "انتخابات در آیینه اسناد تاریخی" در مرکز اسناد و کتابخانه های ملی استان بوشهر شروع به کار کرد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما مرکز بوشهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در آیین آغاز به‌کار این نمایشگاه گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نشان‌دهنده پیشینه تاریخی انتخابات در تمدن کهن ایرانی - اسلامی است.

عبدالکریم گراوند افزود: در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس هنوز انتخابات آزاد ندارند، این در حالی است که در کشور ما ایران انتخابات‌های اولیه در قالب‌های صنفی انجام می شده است که نشان دهنده ضابطه و دستور العمل در برگزاری انتخابات از گذشته های دور بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه از یک نظام دموکراسی و انتخابات پیشرفته برخورداریم اضافه کرد: این دموکراسی هم در حوزه انتخابات محلی و منطقه‌ای و هم در انتخابات‌های کلان چون ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وجود دارد.

مدیرکل اسناد و کتابخانه‌ ملی استان بوشهر نیز گفت: از دوماه پیش بررسی و جستجو برای بدست آوردن اسناد انتخاباتی در بوشهر و تهران را آغاز کردیم و توانستیم 700 سند مربوط به 111 سال پیش تاکنون را جمع آوری کنیم.

غلامحسین نظامی با بیان اینکه 42 سند از این اسناد در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گفته است افزود: قدیمی‌ترین سند این نمایشگاه به اولین دوره انتخابات در 111 سال پیش و زمان محمدعلی شاه قاجار بر می‌گردد که در آن دستور داده نظام نامه انتخابات تدوین شود تا اولین دوره مجلس شروع به‌کار کند.

وی اضافه کرد: جدیدترین اثر نیز مربوط به بعد از انقلاب اسلامی و سال های 75-74 است.

این نمایشگاه از امروز به مدت دو هفته از ساعت 8 تا 15 پذیرای علاقه‌مندان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر