پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان این استان سه بیمار نیازمند پیوند، زندگی دوباره یافتند...
کد خبر: ۳۴۴۰۲
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

فکرشهر: مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان این استان سه بیمار نیازمند پیوند، زندگی دوباره یافتند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علیرضا باقری افزود: خانواده مرحوم ' سلطان باقری ' 54 ساله پس از تایید مرگ مغزی وی توسط تیم تخصصی برداشت اعضا و پزشکان بیمارستان شهید گنجی برازجان به اهدای عضو این بیمار رضایت دادند.

وی اضافه کرد: پس از انجام آزمایش‌های لازم ، تیم جراحی ویژه پیوند اعضا که از شیراز فراخوان شده بودند برداشت اعضای بدن این مرحوم شامل کلیه ها و کبد را در نخستین ساعت های بامداد امروز برداشت و برای پیوند به سه بیمار نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز منتقل کردند.

باقری ادامه داد: این پنجمین اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان بوشهر در سال جاری است که نسبت به به مدت مشابه سال گذشته رشد پنج برابری داشته است.

وی یادآورشد: در سال گذشته تا پایان خرداد تنها یک اهدای عضو در استان بوشهر داشتیم.

باقری ضمن تقدیر از همکاری خانواده این مرحوم گفت: رشد اهدای عضو در استان بوشهر نشان از وجود فرهنگ ایثارگری مردم این استان است که جای تقدیر دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر