شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۴۸۸
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: بقعه شیخ منصور خزایی در دشتستان مرمت و ساماندهی می‌شود.

بقعه شیخ منصور خزایی در دشتستان

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ناصر امیرزاده اظهار داشت: به منظور توسعه برنامه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر، تلاش کرده‌ایم تا از ظرفیت سمن‌های استان بوشهر به خوبی بهره بگیریم.

وی از افزایش تعداد سمن‌های استان بوشهر در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد و اضافه کرد: سمن‌های بوشهر در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کشور مقام اول را کسب کردند.

امیرزاده در ادامه از مرمت و بازسازی میراث فرهنگی استان خبر داد و تصریح کرد: حفاظت و حراست از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان بوشهر را به صورت جدی در دستور کار داریم و طرح‌ها و برنامه‌های مختلف و متنوعی در این راستا اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: در همین راستا بقعه شیخ منصور خزایی واقع در روستای زیارت دشتستان مربوط به دوره ایلخانی و تیموری مرمت و ساماندهی می‌شود.

وی افزود: این بقعه دارای گنبدی مضرس و نوع گنبد ارچین است که از شاخصه‌های گنبدهای دوره ایلخانی در کرانه‌های خلیج فارس است و نمونه آن در جزیره خارگ (بقعه میر محمد حنفیه)، روستای زیارت واقع در شهرستان دشتی (امامزاده زین العابدین)، امامزاده سلیمان بن علی گناوه و دانیال نبی در شوش زبیده خاتون در بصره وجود دارد.

امیرزاده ادامه داد: در این فصل از مرمت اثر، سبک‌سازی بام و ساماندهی گنبد از بیرون و داخل بنا، ایجاد بلوکاژ در اطراف بنا برای دفع رطوبت و اندود برداری گچ‌های فرسوده و گچ‌کاری داخل و بیرون بنا در دستور کار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر