جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»؛
فکرشهر: اتمام حجت با جهاد نصر برای اتمام سه راهی پل نمازگاه/ تقاطع غیر همسطح برازجان، طرحی است بزرگ با اعتبارات قلیل/ قول 24 ماهه برای ورودی برازجان/ قول جدید درباره راه آهن شیراز ـ بوشهر/ زمان نهایی برای بررسی کمبرندی آبپخش/ امسال، سرمایه گذار آزاد راه شیراز ـ بوشهر را مشخص می کنیم
کد خبر: ۳۴۸۰۸
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۶

فکرشهر: معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی می گوید: دشتستان، وسیع ترین شهرستان استان بوشهر است و 25 درصد راه های استان در این شهرستان قرار دارد و در سفر اخیر، 60 درصد راه های آن را بازدید کردم.

به گزارش فکرشهر، مهندس امیر امینی که با دعوت نماینده ی دشتستان و برای بازدید از راه های این شهرستان به استان بوشهر سفر کرده بود، با بیان مطلب فوق در جمع مسوولین افزود: وزارت راه و شهرسازی با حجم انبوهی از پروژه ها مواجه است. در حال ساخت حدود 53 هزار کیلومتر راه و راه آهن هستیم  که فقط در پیوست شماره یک قانون بودجه است.

وی اضافه کرد: حدود 37 هزار کیلومتر هم انواع راه و راه آهن در ماده ی 19 و 20 نمایندگان است و طبق آخرین برآوردی که انجام شده، پروژه های پیوست یک، 164 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و هنوز 10 هزار و 500 میلیارد تومان به پیمانکارانمان بدهکاریم.

امسال، سرمایه گذار آزاد راه شیراز ـ بوشهر را مشخص می کنیم

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این که مردم در نقاط مختلف شهرستان به استقبال می آمدند و درخواست هایی داشتند، گفت: این حجم درخواست ها و مطالبات که قطعا خواسته ی به حقی است، نشان دهنده ی این است که باید حتما به دنبال روش های مالی رویم و با منابع محدودی که در بخش در اختیار داریم، نمی توانیم خدمات رسانی لازم را انجام دهیم.

وی افزود: طبق سند ششم توسعه، تقریبا سالیانه حدود 16 تا 17 هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری شود ولی الآن حدود 6 تا 7 هزار میلیارد تومان است و آن هم بستگی دارد چقدرش تخصیص یابد؛ همین آزاد راه شیراز ـ بوشهر شاید بیش از 10 سرمایه گذار مذاکره کردیم و من اینجا می گویم که امسال حتما ان شااله سرمایه گذار را مشخص کرده و طرح را به قرارداد می رسانیم.

قول جدید درباره راه آهن شیراز ـ بوشهر

امینی ادامه داد: دولت در سال 96 رویکرد مثبتی در جهت اهمیت بیشتر برای ریل به جای جاده قایل شده است ولی ما در هر صورت منابع مالی مورد نیاز ما برای ریل خیلی زیاد است.

به گزارش فکرشهر، وی با اشاره به مسیر شیراز ـ بوشهر ـ عسلویه اظهارداشت: از شیراز به بوشهر حدود 2500 تا 3000 میلیارد تومان منابع مالی نیز داریم که بتوانیم این 450 کیلومتر را ارتباط دهیم و تا عسلویه هم کل منابع مالی مورد نیاز ما حدود 4 هزار میلیارد تومان نیاز است که این حجم سنگینی است و غیر از استفاده از منابع فاینانس، راه حل دیگری ندارد و فاینانس هم پیش پرداخت می خواهد که پیش پرداخت برای این مسیر، حدود 600 میلیارد تومان است.

او گفت: کل اعتبار این طرح در سال جاری حدود 56 میلیارد تومان است، بنابراین باید از طریق فاینانس پروژه را اجرا کنیم؛ اگر بتوانیم سال جاری فاینانسری پیدا کنیم و سال جاری وارد قراراد تجاری با آن ها شویم، سال 97 حتما باید برای تامین پیش پرداخت پروژه که اولویت سوم را دارد، ادام کرده و آن را فعال کنیم.

مهندس امینی اضافه کرد: امسال 5 مرکز استان را با شبکه ریلی متصل می کنیم، بنابراین منابعمان آزاد می شود که به این سمت بیاد.

تقاطع غیر همسطح برازجان، طرحی است بزرگ با اعتبارات قلیل/ قول 24 ماهه برای اتمام طرح

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این که تمام موارد بازدید شده در مسیرها را یادداشت کرده و به اطلاع وزیر راه ـ آخوندی ـ خواهد رساند، گفت: تقاطع غیر همسطح برازجان هم جزو مسایلی است که من باید آن را با شرکت ساخت نهایی کنم و بتوانیم برای کمک به استان از اعتبارات ملی، برای این طرح تامین کنیم.

وی ادامه داد: طرح تقاطع غیر همسطح برازجان، طرح بزرگی است و اعتبارات قلیلی دارد و شاید برای این موضوع مکاتبه ای با آقای نوبخت کردیم یا از طریق بخش اعتبارات برای رفع نقاط حادثه خیز اقدام کردیم تا بتوانیم برای این طرح، اعتبار بگیریم.

امینی با بیان این که باید برای این طرح از چند نقطه اعتبارات را پیگیری کرد، افزود: شما کار را شروع کرده اید و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب کار را جلو برده و در 24 ماه کار را به اتمام رساند. 

اتمام حجت با جهاد نصر برای اتمام سه راهی پل نمازگاه

این مسوول، مهم ترین پروژه ی مورد بازدید خود را، سه راهی پل نمازگاه عنوان کرد و توضیح داد: این مسیر، 18 کیلومتر است که در دست جهاد نصر خراسان افتاده بود و متاسفانه نزدیک به 6 ماه است که این پروژه تعطیل است و کلا 15 درصد در کل 18 کیلومتر پیشرفت داشت.

وی ادامه داد: تمرکز پروژه روی 11 کیلومتر بود که گفتند 28 درصد پیش رفته است. من با پیمانکار اتمام حجت کردم و گفتم که من 7 کیلومتر را از 18 کیلومتر جدا می کنم، روی 11 کیلومتر تمرکز کنید و ما برای 7 کیلومتر پیمانکار دیگری پیدا می کنیم. پیمانکار اعتراض داشت که من کل کار را گرفته ام و ما هم شرایطمان را گفتیم و گفتیم که در غیر این صورت کار را به پیکانکار قوی تری می دهیم.

زمان نهایی برای بررسی کمبرندی آبپخش

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در این نشست به راه های بخش سعداباد و به خصوص راه جتوط نیز اشاره کرد و گفت: متناسب با اعتباراتی که آقای فرماندار برای آن جا بگذارند، ما در سطح ملی کمک می کنیم که این راه ها اصلاح شوند.

وی درباره ی کمربندی آبپخش و آزاد سازی اراضی آن نیز اظهارداشت: دوشنبه ی آینده جلسه ای با مسوولین ذیربط خواهیم داشت که ابتدا تقاطع غیر همسطح این پروژه سریعا ساماندهی شود و برای آزاد سازی اراضی هم با جناب دکتر نوبخت جلسه ای خواهیم داشت که منابع مالی یا اسناد خزانه را به ما بدهند تا به مردم واگذار کرده و آن ها را راضی کنیم، به نحوی که ان شااله بتوانیم محور را در سال مالی 96 یعنی تیرماه 97، ساماندهی کرده و به نتیجه برسانیم.

امیر امینی به اصلاح محور شاهزاده ابراهیم به کلمه، مسیر و پل درودگاه، بلوار کلمه، آسفالت و قیر و مصوبات سایر راه های دشتستان نیز اشاره کرد و با بیان این که پل تخریب شده ی کلمه باید در مدت 3 ماه از طریق راهداری ترمیم شود، اضافه کرد: جزییات و مصوبات این سفر ظرف 10 روز ابلاغ خواهد شد.

نماینده ی مردم دشتستان نیز در این نشست با تاکید بر اصلاح راه های روستایی و نقاط حادثه خیز شهرستان گفت: در بازدید از محورهای ننیزک به کلمه رفته، رودفاریاب، دهرود علیا و سفلی، تنگ ارم و سپس پل نمازگاه، راه های سعدآباد، کمبرندی ابپخش و سه راهی وحدتیه، آقای معاون برای اصلاح و کمک، قول های خوبی دادند.

محمدباقر سعادت افزود: چند ماهی است کار محور دالکی به کنارتخته که پیمانکارش جهاد نصر خراسان است، توقف داشته و ما تقاضا داریم از ایشان درخواست شود عملیات اجرایی را از سر گرفته و اگر توان این کار را ندارند، اعلام کنند تا چاره اندیشی شود.

فرماندار دشتستان نیز در این نشست گفت: شهرستان پهناور دشتستان با 1850 کیلومتر راه مواصلاتی، علاوه بر اینکه ارتباط بین شش بخش شهرستان را فراهم می کند، محل دو محور ترانزیتی فارس – بوشهر و خوزستان – بوشهر – هرمزگان نیز می باشد که شایسته توجه بیشتر است.

ارسلان زارع افزود: در سال جاری پنجاه طرح عمرانی در حوزه راه و شهرسازی دشتستان با پیش بینی اعتبار بیش از سیصد میلیارد ریال  اجرا می شود.

به گزارش فکرشهر، این سفر روز شنبه، 3 تیرماه 1396 انجام شد.

گزارش تصویری این سفر اینجا

نظرات بینندگان
جواد
|
-
|
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۳
معاون وزیر رو تو استانی که نیمی از درآمد کشور رو کسب می کنه آوردید که فقط قول درست کردن دو تا پل رو بده
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر