دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور برای تعیین تکلیف شرکت کنندگان آزمون استخدامی استانداری هایی نظیر بوشهر که در دولت قبل برگزار شد دو شرط عنوان کرد.به گزارش فکرشهر، در سال 90 آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی توسط استانداری ها از جمله بوشهر برگزار شد، اما با گذشت دو سال از اعلام اسامی پذیرفته شدگان، خبری از جذب آن ها نیست.
کد خبر: ۳۴۸۶
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۵

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور برای تعیین تکلیف شرکت کنندگان آزمون استخدامی استانداری هایی نظیر بوشهر که در دولت قبل برگزار شد دو شرط عنوان کرد.

به گزارش فکرشهر، در سال 90 آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی توسط استانداری ها از جمله بوشهر برگزار شد، اما با گذشت دو سال از اعلام اسامی پذیرفته شدگان، خبری از جذب آن ها نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور درباره این سوال که برنامه این وزارتخانه برای تعیین تکلیف آزمون استخدامی استانداری ها چیست؟، می گوید: در دولت یازدهم در نشست مشترک با معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری، برای تعیین تکلیف این افراد دو شرط مطرح شد.  

وی افزود: شرط اول این است که اگر شما بتوانید برای تعداد افراد استخدامی تامین اعتبار کنید، حرفی نیست و آیا در حال حاضر بودجه شما این اجازه را می دهد که این نیروها را به کار بگیرید؟

ناصریان ادامه داد: شرط دوم نیز این است که آیا شما دارای پست سازمانی برای واگذاری هستید، ما براساس بررسی هایی که انجام دادیم در بخشی مطمئن هستیم که این امکان وجود دارد یعنی تمام دستگاه های اجرایی کشور پست بلاتصدی سازمانی دارند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: ما به تمام استان ها این دو شرط را مکاتبه کرده ایم و این دو شرط اگر محقق شود استخدام ها را حداکثر تا پایان سال انجام خواهیم داد.

به نوشته ایرنا، وی ادامه داد: اگر خدای نکرده استانی این پیش بینی را نکرده باشد، برنامه ریزی کردیم تا در بودجه سال آینده که امسال لایحه آن از سوی دولت به مجلس ارایه می شود پیش بینی اعتبار انجام شود و انشاالله از ابتدای سال 94 همه آنان را جذب خواهیم کرد.

افزایش شدید نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی

ناصریان درباره دلیل معطلی پیش آمده برای قبول شدگان آزمون های استخدامی استانداری ها اظهار داشت: در سال های گذشته به هر دلیلی حجم نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی به شدت بالا رفته است حتی براساس دو مصوبه نیروهای شرکتی به دستگاه های دولتی ملحق شدند به گونه ای که در مجموعه وزارت کشور حدود هشت هزار نفر به همین شکل از شرکتی در قالب قرارداد کارمعین و کارگری جزو نیروهای دستگاه ها شدند.

وی افزود: در قانون ظرفیتی پیش بینی شده است که براساس آن یک دستگاه اجرایی حداکثر 10 درصد پست های سازمانی را می تواند در قالب قرارداد کارمعین نیرو بگیرد که اگر به دستگاه های اجرایی مراجعه کنیم، بعضی از دستگاه ها هستند که حدود 700 درصد یعنی هفت برابر ظرفیت نیرو جذب کرده اند که این عدد خیلی بالا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر