يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گفت و گوی اختصاصی «فکرشهر» با رضا دهقان؛
فکرشهر: فوتبالیستی از روستای دهقائد دشتستان، این روزها نقل محافل فوتبالی استان شده؛ مهندسی عمران می خواند و در کنار تحصیل، فوتبال را به صورت حرفه ای دنبال می کند. عقاب برازجان، اولین منزلگاهش بود و بعد از پرسپولیس برازجان، در فینال امیدهای استان، چشم مربیان وقت شاهین بوشهر را گرفت و این اتفاق مقدمه ای شد بر روند روبه رشد این فوتبالیست...
کد خبر: ۳۵۳۰۳
سه‌شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

فکرشهر ـ رضا دهقان آزاد: فوتبالیستی از روستای دهقائد دشتستان، این روزها نقل محافل فوتبالی استان شده؛ مهندسی عمران می خواند و در کنار تحصیل، فوتبال را به صورت حرفه ای دنبال می کند. عقاب برازجان، اولین منزلگاهش بود و بعد از پرسپولیس برازجان، در فینال امیدهای استان، چشم مربیان وقت شاهین بوشهر را گرفت و این اتفاق مقدمه ای شد بر روند روبه رشد این فوتبالیست.

در رده های مختلف شاهین خوش درخشید؛ آقای گل جوانان کشور شد؛ به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد؛ به تیم بزرگسالان شاهین رسید و تا آستانه صعود به لیگ دسته اول پیش رفت، اگر چه تیمش صعود نکرد، ولی خودش همچنان رو به صعود بود. 
از تیم های مختلف لیگ برتر پیشنهاد دریافت کرد؛ تا آستانه پیوستن به پرسپولیس تهران پیش رفت و در نهایت این جوان خوش آتیه دشتستانی، روز جمعه ـ 16 تیرماه 96 ـ با امضای قراردادی به فولاد خوزستان پیوست تا دشتستانی ها به امید درخشش «رضا دهقان» برای فصل پیش روی لیگ برتر، لحظه شماری کنند.

ـ متولد چه تاریخی هستید؟

متولد 9 تیر 76 هستم.

ـ مشوق شما در مسیر فوتبال چه کسی بوده؟

مشوق من در فوتبال خونواده ام می باشند. البته در اوایل نیز، آقای مهدی لیراوی مرا تشویق می کردند.

ـ فوتبال را از کجا آغاز کردید و چطور شد سر از شاهین بوشهر درآوردید؟

شروع فوتبالم از تیم عقاب برازجان بود، سپس به پرسپولیس برازجان و بعد هم به شاهین آمدم. در رده نوجوانان که بودم در تیم امیدهای پرسپولیس برازجان هم بازی می کردم. در بازی فینال امید های استان، سرمربی و سرپرست شاهین بوشهر، آقای مسعود احمدی و مهدی جوهری، بازی من را دیدند و بعد از آن به جوانان شاهین بوشهر رفتم.

ـ از سال های حضور در باشگاه شاهین بوشهر و شرایط کنونی باشگاه بگویید. در شاهین چه کردید؟

سال اول جوانان شاهین لیگ استان بودیم، قهرمان شدیم به لیگ زیر گروه کشوری رفتیم و قهرمان شدیم و در رده جوانان به لیگ یک صعود کردیم. در لیگ یک هم توانستیم به لیگ برتر صعود کنیم. در لیگ برتر جوانان توانستم در پست هافبک آقای گل لیگ برتر جوانان بشوم و به تیم ملی جوانان رفتم و سپس به بزرگسالان شاهین بوشهر آمدم. در لیگ دو تا مرحله آخر پلی اف آمدیم که متاسفانه در آن بازی باختیم و نتوانستیم به لیگ یک صعود کنیم.

ـ به نظر شما علت فراز و نشیب های زیاد شاهین در طی سال های اخیر چیست؟

فراز و نشیب های شاهین در چند سال اخیر بیشتر به دلیل اختلافات مدیریتی بوده که امیدوارم یک روز این تیم به ثبات مدیریتی برسد.

ـ تا حالا از چه تیم های لیگ برتری پیشنهاد داشتید؟

از تیم های پدیده مشهد، سیاه جامگان، فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران پیشنهاد داشتم.

ـ شما چند روزی هم با پرسپولیس تهران تمرین کردید، در این باره بیشتر توضیح دهید و این که چه شد به قرارداد نرسیدید؟

ابتدا به پرسپولیس رفتم و در تمرینات پیش فصل، یک هفته با آن ها تمرین کردم و با توجه به شرایط سنی خوبی که داشتم و پارسال هم در بزرگسالان شاهین بازی کرده بودم، به من پیشنهاد قرارداد پنج ساله دادند که من قبول نکردم و تصمیم گرفتم به فولاد خوزستان بروم.

ـ به نظر شما چه تفاوت هایی بین سطح فوتبال و فوتبالیست های استان بوشهر با دیگر نقاط فوتبال خیز کشور وجود دارد؟

فوتبالیست های استان ما چیزی از بقیه کم ندارند و با تلاش و نا امید نشدن می توانند به بهترین جایگاه در فوتبال ایران برسند.

مشکل اصلی فوتبال استان ما هم ضعف در مدیریت است. در استان ما با این همه زیر ساخت های اقتصادی و منابع پارس جنوبی و نفت و گاز نباید تیم ها از مشکل مالی رنج ببرند که متاسفانه حق مردم این استان به راحتی به سایر استان ها داده می شود.

ـ شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما چیست؟

شیرین ترین خاطره فوتبالی ام، صعود با جوانان شاهین بوشهر از لیگ یک به لیگ برتر و تلخ ترین خاطره فوتبالی ام هم شکست در بازی پلی اف لیگ دو با شاهین بوشهر.

ـ فنی ترین فوتبالیستی که تاکنون همبازی شما بوده، کیست؟

بهترین بازیکنی که تا الان کنارش بازی کرده ام، مسعود نظرزاده است.

ـ الگوی ورزشی شما در داخل و خارج کشور کیست؟

در داخل کشور کریم باقری و در خارج کشور لوکا مودریچ.

ـ بهترین باشگاه فوتبال جهان از نگاه شما کدام باشگاه است؟

بهترین باشگاه جهان رالم مادرید.

ـ چه پیشنهادی برای فوتبالیست های جوان استان  که دوست دارند مسیر شما را طی کنند، دارید؟ 

پیشنهادم به فوتبالیست های این شهر، تلاش و صبر و نا امید نشدن است. فوتبال فراز و نشیب زیاد دارد و باید صبر کرد و از تلاش دست بر نداشت.

ـ صحبت آخر؟

در پایان هم از پدر و مادر و خونواده ام که خیلی به من کمک کردند و همیشه پشتم بودند تشکر می کنم. همچنین از آقای مهدی لیراوی، آقای چمن زاده، آقای طاهری و آقای پایدار که در زمانی که در برازجان بودم، خیلی به من کمک کردند، تشکر می کنم. همچنین از آقایان مهدی جوهری، مسعود احمدی، محسن بازدار، مجید هنرمند و ابراهیم پیشاهنگ که در جوانان شاهین به من کمک کردند تشکر می کنم. همچنین از آقایان محمد احمدزاده، حمید کللی، رضا نظرزاده، محمد میهن دوست، ایمان دشتی و مهدی قنبری نیز تشکر می کنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر