يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۴۷۴
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: همه نهادها در توسعه سلامت شهرستان گناوه مشارکت کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسین امیری صبح سه‌شنبه در کمیته پیام‌گذاران سلامت شهرستان گناوه اظهار داشت: یکی از شاخص‌های اصلی توسعه در هر جامعه‌ای بحث سلامت است که باید به‌صورت ویژه دنبال شود.

بوشهر

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گناوه افزود: کانون توسعه شهرستان متشکل از نخبگان و صاحب نظران همین شهر است.

وی ادامه داد: عدم شناخت اولویت ها در بحث سلامت می تواند باعث اتلاف منابع، وقت و هزینه شود که جا دارد همه نمایندگان ادارات اولویت بندی مسائل را مد نظر قرار دهند تا در اسرع وقت با توجه به اولویت ها مسایل بخش سلامت پیگیری و نتیجه مطلوب بدست آید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار داشت: سند سلامت هر شهرستان روشی است برای هدفمند کردن نحوه اختصاص مسائل مالی و هدف وزارت کشور، استانداری و فرماندی ها در پروژه های مختلف با اولویت بحث سلامت خواهد بود.

علی زکی زاده افزود: سند جامع سلامت را استانداری به صورت ویژه دنبال می کند و وظیفه شبکه بهداشت در این مورد به عنوان مشاور خواهد بود.

وی گفت: بحث سلامت بر خلاف آنچه که همه مردم تصور دارند، فقط بحث درمان نیست، آنچه که شبکه بهداشت ودرمان و وزارت بهداشت و درمان در بحث سلامت بر عهده دارد از نظر تمام تجزیه و تحلیل های آماری در حوزه سلامت تنها ۲۵ درصد از فاکتور ها مربوط به درمان و تامین مراکز تشخیصی و درمانی است و ۷۵ درصد آن مربوط به فاکتور هایی از قبیل ۱۰ درصد ژن، ۱۰ درصد تصادفات و اتفاقات و ۵۵ درصد آن نیز مربوط به عوامل مرتبط با بیماری است.  

این مقام مسئول ادامه داد: در تدوین سند جامع سلامت تمام ادارات شهرستان باهم همکاری و تعامل داشته باشند تا مقوله سلامت هم در آن اداره و هم در جامعه نمود بیشتری داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه با اشاره به اینکه در این راستا سلامت مردم باید دغدغه اصلی همه مسئولین در شهرستان باشد افزود: در این راه ادارات، فعالین اجتماعی و اندیشمندان شهرستان نقش بسزایی در تحقق اهداف سند سلامت شهرستان دارند به طوری که هر اداره‌ای باید مولفه هایی که بحث سلامت در آن حساس و موثر هست را معرفی کند و بر اساس این اولویت ها سند سلامت تدوین خواهد شد.

در جلسه پیام گذاران سلامت که با حضور نمایندگان ادارات مختلف شهرستان برگزار شد عبدالجلیل ذعاب دبیر برنامه در مورد مولفه های اصلی سند جامع سلامت شهرستان مطالبی بیان کرده و با رای گیری بین سه نفر کاندید یک نفر به عنوان رئیس کمیته پیام گذاران سلامت که وظیفه جمع آوری و انتقال دغدغه و مسایل سلامت شهرستان به استانداری استان را بر عهده دارد انتخاب شد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر