پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
بخشدار مرکزی دشتستان در گفت و گو با «فکرشهر»: هنوز مصوبه ای به ما ابلاغ نشده؛
فکرشهر: در حالی شوراهای شهر و روستا به صورت فوق العاده خود را برای شروع دوره ی جدید آماده می کنند که هنوز زمان دقیق آغاز به کار این نهادها، مشخص نشده است...
کد خبر: ۳۶۱۰۱
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: در حالی شوراهای شهر و روستا به صورت فوق العاده خود را برای شروع دوره ی جدید آماده می کنند که هنوز زمان دقیق آغاز به کار این نهادها، مشخص نشده است.

به گزارش فکرشهر، با وجود این که تا  2 مردادماه 96 نیز اعلام می شد شروع به کار پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا، 12 شهریورماه خواهد بود و این را فرهاد تجری ـ سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ـ نیز اعلام کرده و گفته بود: «براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی زمان آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا 14مرداد تعیین شده اما این مصوبه هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است و با توجه به اینکه این مصوبه هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده و تا 14 مرداد نیز زمانی باقی نمانده است، منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس قانون سابق و از 12 شهریورماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد»؛ با این حال، عصر روز سه شنبه، 10 مردادماه 96، شورای نگهبان زمان 14 مردادماه را برای آغاز به کار پنجمین دوره ی شوراها تایید کرد تا همزمانی این تایید با تنفیذ و تحلیف دوازدهمین رییس جمهور همراه شود.

به گزارش فکرشهر، همه ی این ها در حالی است که هنوز این مصوبه از سوی رییس جمهور و وزارت کشور به استانداری ها ابلاغ نشده است و همچنین گفته می شود، قبل از شروع به کار رسمی شوراها، باید این مصوبه در روزنامه های سراسری منتشر شود.
در همین باره، بخشدار مرکزی دشتستان نیز امروز ـ پنج شنبه ـ 12 مردادماه ـ به فکرشهر گفت: هنوز رسما مصوبه و ابلاغیه ای مبنی بر این که روز شنبه ـ 14 مردادماه ـ  زمان رسمی شروع به کار شوراهاست به ما ابلاغ و اعلام نشده؛ هر چند ممکن است امروز یا حتی فردا این موضوع را اعلام کنند.

جواد لقمان زاده افزود: هر زمان که به ما ابلاغ شود، مصوبه را به تمامی بخش ها، شهرها و روستاها اعلام می کنیم که اعضای شوراهای جدید برای تعیین هیات رییسه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: شوراهای شهرها در همان محل شورا در شهرهای خود و روستاها نیز یا در محل شورای خود در روستاها و یا با حضور در بخشداری ها، هیات رییسه ی خود را انتخاب خواهند کرد.

به گزارش فکرشهر، تعیین هیات رییسه ی شوراها باید در اولین روزی که تشکیل جلسات شوراها و شورع به کارشان رسمیت می یابد، انجام شود در غیر این صورت تخلف محسوب می گردد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر