يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نشست مشترک صندوق کارآفرینی امید با اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر؛
کد خبر: ۳۶۲۹۸
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸

فکرشهر:  نشست مشترک صندوق کارآفرینی امید با اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، با حضور مدیران و مسئولين واحدهای مختلف دو اداره در ساختمان صندوق کارآفرینی بوشهر، به منظور هم اندیشی در اجرای تفاهم نامه ها و مشارکت در زمینه اعطای تسهیلات به متقاضیان، برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر اظهار کرد: حفاظت و احیای میراث فرهنگی، صنایع دستی و مراکز گردشگری شهر بوشهر، نیازمند تعامل و همکاری مجموعه ادارات و سازمان ها با این اداره است.

ناصر امیرزاده با اشاره به اهمیت جایگاه میراث فرهنگی، گفت: استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد شده در استان باید به نحوی مدیریت و اجرا شود، که بهترین استفاده را داشته باشد.

وی با تقدیر از همکاری و تعامل مطلوب صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد:بیش از 85 فروشگاه در منطقه دالکی، از توابع شهرستان دشتستان وجود دارد، که عمدتاً صنایع دستی می باشند که بایستی ساماندهی شده و با اعطای تسهیلات توانمندتر شده و ساز و کار مناسب تری پیدا کنند.

او بیان داشت: بایستی روستاها و مناطق مناسب گردشگری در استان شناسایی شده و راهکار مناسبی برای ایجاد خانه های روستایی و بومگردی جهت جذب گردشگران در نظر گرفته شود.

امیرزاده افزود: با تشویق هتل ها، مکانهای تفریحی و فروشگاه ها به استفاده از صنایع دستی در طراحي دكوراسيون محل کسب خود، به آنها رتبه و نماد اعتبار از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعطا می شود که باعث اعتبار نام و برند آنها در جذب مشتری می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در این دیدار اظهار کرد: میراث فرهنگی در هر شهر، نشانه اصالت، عظمت و قدمت فرهنگی آن شهر است که باید با حفظ و احیاء مغتنم شمرده شوند.

مرتضی شهبازی اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید، توجه جدی به مقوله میراث فرهنگی و گردشگری داشته و آماده هر گونه همکاری با اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه رونق گردشگری و احیای صنعت صنایع دستی می باشد.

وی گفت: تسهیلات ارائه شده به متقاضیان باید هدفمند و همراه با آگاهی کامل، ساماندهی و توانمندسازی باشد تا منجر به اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار شود نه عدم ثبات و شکست در کسب و کار و تبدیل یک فرد بیکار به بیکار بدهکار.

شهبازی با اشاره به هدف صندوق در سال جدید با عنوان روستای بدون بیکار افزود: هرجا نام صنایع دستی آورده شود بایستی گردشگری هم در کنارش باشد تا هردو پشتیبان و حمایت کننده یکدیگر باشند.

وی تصریح کرد: این دو صنعت در کنار هم می توانند بهترین گزینه در ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای روستاییان و دستيابي به هدف، يعني روستای بدون بیکار باشند.

او با تاکید بر اینکه شخص کارآفرین باید شناسایی، حمايت، ساماندهی و توانمند سازی شود، گفت: در راه اندازی یک کسب و کار ابتدا باید بخش خصوصی حرکت و اهداف و شمای کلی کار را طراحی و برنامه ریزی کند و سپس از دولت حمایت مالی و آموزشی را درخواست نماید.

مدیر صندوق کارآفرینی امید ضمن ابراز امیدواری از تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به ایجاد اشتغال در روستاها که صندوق کارآفرینی امید هم یکی از بانک‌های عامل است، گفت: در اعطای تسهیلات به روستاییان و ایجاد اشتغال پایدارتر بایستی مسئولین مرتبط با دهیاران و بخشداران همکاری مناسب داشته باشند و با آموزش کافی به روستاییان برای تمرکز بر طراحی و بسته بندی مناسب در تولید محصولاتشان و همچنین ایجاد تنوع در محصولات با تلفیق صنایع دستی استان با استان‌های دیگر و تولید محصولات جدید، بتوانند بازار فروش بهتر و سود مناسب‌تری داشته باشند.

در پایان این جلسه قرار بر تشکیل کلاس‌های آموزشی، توسط صندوق و اداره میراث فرهنگی و گردشگری، در راستای تقویت نیاز آموزشی یکدیگر در زمینه های گردشگری و تولید و احیای صنایع دستی و همچنین ساماندهی و توانمند سازی کسب و کار مناسب و پایدار در آینده برگزار شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر