پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: از19 هزار کودک واجد شرایط پیش دبستانی این استان هشت هزار نفر در روستاها هستند که از امکانات تحصیلی در مقطع پیش دبستانی محروم هستند.به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، اصغرحصیری در نشست با مسوولان بهزیستی استان بوشهر افزود: هم اکنون 11 هزار کودک بوشهری در مقطع پیش دبستانی در استان بوشهر در 342 مدرسه پیش دبستانی مشغول به تحصیل اند.وی اظهار کرد: فعالیت مهدهای کودک بهزیستی با مدارس پیش دبستانی آموزش و پرورش متوازن نیست.
کد خبر: ۳۷۳۴
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۲

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: از19 هزار کودک واجد شرایط پیش دبستانی این استان هشت هزار نفر در روستاها هستند که از امکانات تحصیلی در مقطع پیش دبستانی محروم هستند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، اصغرحصیری در نشست با مسوولان بهزیستی استان بوشهر افزود: هم اکنون 11 هزار کودک بوشهری در مقطع پیش دبستانی در استان بوشهر در 342 مدرسه پیش دبستانی مشغول به تحصیل اند.

وی اظهار کرد: فعالیت مهدهای کودک بهزیستی با مدارس پیش دبستانی آموزش و پرورش متوازن نیست.

حصیری اضافه کرد: با توجه به اینکه کودکان زیر چهار سال مشمول مهد کودک و بالای چهار سال مشمول پیش دبستانی هستند لازم است برای این منظور تفاهم نامه ای میان بهزیستی و آموزش و پرورش منعقد شود تا مشکلات برطرف شود.

حصیری با بیان اینکه اکنون مهدکودک ها و پیش دبستانی ها بدون در نظر گرفتن گروه سنی، کودکان را می پذیرند گفت: برخی از مهد کودک ها به سبب مشخص نبودن نحوه پذیرش کودکان با مشکلاتی مواجه اند که باید برای این منظور تدابیری اندیشیده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بر ضرورت نظارت مستمر بر مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها تاکید کرد.

وی یادآور شد: برای بهره مندی بیشتر کودکان از مراکز پیش دبستانی باید چاره اندیشی شود تا این کودکان از امکانات آموزشی بهره مند شوند.

قایم مقام بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: هم اکنون 10 هزار کودک رده سنی چهار تا شش سال در مهدهای کودک استان بوشهر در نقاط شهری و روستایی آموزش می بینند.

محمدغلامی با بیان اینکه باید مشکلات پیش دبستانی و مهدهای کودک برطرف شود افزود: از زمانی که مهد های کودک و پیش دبستانی ها برون سپاری شد مشکلات این بخش مضاعف شد که لازم است برای این منظور کودکان مهدکودک و پیش دبستانی تفکیک شود.

وی با بیان اینکه مجوز مهد کودک را بهزیستی و پیش دبستانی را آموزش و پرورش صادر می کند تصریح کرد: باید هنگام صدور مجوز سن جذب کودکان برای متقاضیان این مراکز تعیین تا مداخله ای در آموزش این کودکان ایجاد نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر