شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۴۱۱
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱

فکرشهر: سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور دو معاون وزیر بهداشت که یکی از آن ها، قرار بود در این آیینبه عنوان رییس سابق مورد تقدیر قرار گیرد، معارفه شد.

استان بوشهر در بسیاری از شاخص‌ها جلوتر است​

به گزارش فکرشهر، در این آیین که پیش از ظهر امروز ـ یک شنبه، 19 شهریورماه 1396 ـ برگزار شد، قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه از سازمان‌های بیمه‌گر و سایر منابع 100 هزار میلیارد ریال طلبکار است. 

دکتر ایرج حریرچی افزود: امید می‌رود با اختصاص این میزان از مطالبه‌ها بدهی این وزارتخانه به پرسنل، پزشکان، شرکت‌های دارویی و ملزومات پزشکی کاسته شود.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان بوشهر در بسیاری از شاخص‌های ارتقای بهبود و شاخص‌های فرایندی از دیگر استان‌های کشور جلوتر است.

وی یادآور شد: رسیدن به این جایگاه ناشی از مجاهدت‌های مؤثر مجموعه نیروهای دانشگاه علوم پزشکی، همکاری مردم و مجموعه مدیریتی استان است.

دکتر حریرچی با اشاره به ساخت و نوسازی مراکز بهداشتی استان بوشهر اظهار کرد: بهبود وضعیت مراکز بهداشتی و ارائه خدمات مفید و مؤثر درمانی در دورترین مناطق استان ازجمله دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت است.

وی با اشاره به 11میلیون و 948هزار بار مراجعه سرپایی مردم به حوزه سلامت در استان بوشهر گفت: این دانشگاه تاکنون توانسته به بهترین شیوه در زمینه سلامت به مردم خدمات ارائه کند.

حریرچی با اشاره به ورود 500 متخصص و حضور 160 عضو هیات علمی در استان بوشهر در دولت یازدهم افزود: انتظار می‌رود سایر کمبودهای بهداشت و درمانی در استان مرتفع و مردم بهترین خدمات را در استان دریافت کنند.

امروز تمام 10 شهرستان استان دارای بیمارستان هستند

استاندار بوشهر نیز گفت: ظرفیت، زیرساخت‌ها، تجهیزات و نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان استان بوشهر در دولت یازدهم نسبت به گذشته بیش از دو برابر افزایش یافت. 

مصطفی سالاری افزود: در قبل از دولت تدبیر و امید تنها هفت شهرستان استان بوشهر دارای بیمارستان بودند این در حالی است که امروز تمام 10 شهرستان استان دارای بیمارستان هستند.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش بهداشتی نیز با توجه به امضای تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اجرای 176 پروژه بهداشتی شامل مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت و مرکز بهداشتی امروز 100 پروژه احداث، 50 مرکز در حال تکمیل و مابقی تا سال 1404 به پایان می‌رسد.

استاندار بوشهر یادآور شد: بر همین اساس میانگین سنی مراکز بهداشت در استان بوشهر از 26 سال به 10 سال کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به کمبود نیروی پزشک و پرستار در استان بوشهر گفت: با توجه به اجرای پروژه‌های قابل‌توجه به بخش بیمارستانی و افزایش تخت‌های بیمارستانی در آینده تأمین نیروی انسانی متخصص بومی به‌خصوص در بخش پرستاری از نیازهای مهم استان است.

سالاری گفت: مسیر توسعه بهداشت و درمان در استان بوشهر باهمت مردم و مسئولان در استان پیگیری می‌شود و با ساخت سه بیمارستان در دست اجرا بیمارستان خلیج‌فارس بوشهر به مگا بیمارستان تبدیل می‌شود.

تقسیم استان بوشهر به سه قطب درمانی

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: طرح تحول نظام سلامت موفقیت‌های مهمی در پی داشته که بر اساس بررسی‌های انجام‌شده ۸۰ درصد مردم از این طرح رضایت دارند. 

دکتر علیرضا رئیسی در آیین تکریم خود و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بابیان اینکه طرح نظام سلامت، تحول مهمی در عرصه خدمات درمانی ایجاد کرد اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت از پروژه‌‌های مهم دولت یازدهم است که موفقیت‌های مهمی در پی داشته و بر اساس بررسی‌های انجام‌شده 80 درصد مردم از این طرح رضایت دارند.

وی از افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در استان بوشهر توسعه یافت به‌گونه‌ای که تعداد تخت‌های بیمارستانی از 798 به یک هزار و 500 تخت افزایش داد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه اجرای طرح دندان‌پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: طرح مرکز خدمات سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تمام نقاط استان اجرایی شده که اکنون 22 مرکز خدمات سلامت دهان و دندان و کلینیک سیار دندانپزشکی ایجادشده است.

دکتر رئیسی با بیان این که قبل از دولت یازدهم به ازاء هر یک هزار نفر، 8 دهم تخت بیمارستانی در استان بوشهر وجود داشت گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت هم‌اکنون این رقم به 1.4 درصد رسیده است.

وی از افزایش تخت‌های بیمارستانی تا برنامه چشم‌انداز خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا سال 1404 تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر به سه هزار و 565 تخت افزایش می‌یابد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به قطب‌بندی درمانی استان بوشهر تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، استان بوشهر به سه قطب تقسیم‌شده است.

دکتر رئیسی، تربیت نیروی انسانی بومی در سایر بخش‌های بهداشت و درمان را از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها باید سالانه 180 دانشجو در این دانشگاه پذیرش شود.

قول های سرپرست جدید علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تعداد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر با افزایش سه برابری از ۱۳۰۰ تخت به ۳۶۰۰ تخت افزایش می‌یابد. 

دکتر سعید کشمیری در این نشست با اشاره به اینکه حوزه سلامت تأثیرگذار در زندگی مردم است اظهار داشت: جلب رضایت مردم مهم‌ترین هدف خدمت‌گزاری است که در این راستا از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی بابیان اینکه نقشه راه سلامت استان بوشهر تدوین‌شده است افزود: در دولت یازدهم تحول مهم و اساسی در حوزه سلامت استان بوشهر با تدوین نقشه راه و اجرای طرح‌های مطالعاتی و مهم‌تر از همه با اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام شد که اکنون زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در استان بوشهر ارتقاءیافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی استان بوشهر بر اساس برنامه تدوین‌شده ادامه می‌یابد تصریح کرد: طرح‌های درمانی و بهداشتی در استان بوشهر بر اساس ترسیم برنامه چشم‌انداز ادامه می‌یابد.

دکتر کشمیری با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستانی این استان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در مدت 10 سال تعداد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر با افزایش سه برابری از 1300 تخت به 3600 تخت افزایش می‌یابد.

وی خدمت‌رسانی مطلوب به مردم را مهم‌ترین مأموریت و رسالت مدیران دانست و تأکید کرد: با همدلی و تکریم مردم و ارایه خدمات مطلوب، می‌توانیم شاهد افزایش رضایت‌مندی مردم در راستای تحقق اهداف ترسیم‌شده باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با قدردانی از خدمات ارزنده دکتر علیرضا رئیسی رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، برای وی در پست معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آرزوی موفقیت کرد.

با حضور دکتر ایرج حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان استانی، پیش از ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

در این آیین دکتر سعید کشمیری به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معرفی و از خدمات دکتر علیرضا رئیسی تقدیر شد.

رئیسی، رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اهل برازجان بوده و به‌عنوان معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب‌شده است.

گزارش تصویری کامل این آیین اینجا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر