پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  مدیر کل اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت:خرما دارای ارزش غذایی بالایی است وکمترین میزان سموم و کودهای شیمیایی در بین محصولات کشاورزی درنخیلات استفاده می شود که از نقاط قوت محصول خرما است.به گزارش فکرشهر، محمد رحیم بهره مند درجمع خبرنگاران افزود: با تحقیقات انجام شده در زمینه باقیمانده سموم در محصول خرما انجام شد، خرمای تولیدی استان بوشهر از نظر سلامت مورد بررسی قرار گرفت و هیچگونه مشکلی ندارد.
کد خبر: ۳۷۴۲
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۷

فکرشهر:  مدیر کل اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت:خرما دارای ارزش غذایی بالایی است وکمترین میزان سموم و کودهای شیمیایی در بین محصولات کشاورزی درنخیلات استفاده می شود که از نقاط قوت محصول خرما است.

به گزارش فکرشهر، محمد رحیم بهره مند درجمع خبرنگاران افزود: با تحقیقات انجام شده در زمینه باقیمانده سموم در محصول خرما انجام شد، خرمای تولیدی استان بوشهر از نظر سلامت مورد بررسی قرار گرفت و هیچگونه مشکلی ندارد.

وی کرد:در فاز نخست بازرسی های انجام شده توسط این اداره کل وضعیت خرمای تولید شده در استان از نظر بیشینه باقیمانده آفت کش ها و سموم کشاورزی، بسیار مطلوب و مطابق با استانداردهای مربوط گزارش شده و تا کنون خرمای تولید شده در پنج باغ نیز ، پروانه استاندارد تشویقی محصول سالم را دریافت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری بیشتر استان در تولید محصولات فرآوری شده خرما توسط صنعت گران ضرورت دارد افزود: از خرما افزون بر تازه خوری بعنوان یک غذای مقوی می توان محصولات فرآوری شده زیادی از جمله سرکه و انواع شیرینی تولید کرد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد:استفاده از نشان محصول سالم بر روی تولیدات خرمای این استان، کمک فراوانی به افزایش اعتماد مردم و جلب نظر آن ها در استفاده روزافزون از این محصول خواهد کرد.

وی گفت: فقدان فضای سردخانه ای ویژه نگهداری خرما، از مشکلاتی است که باعث می شود خرمای بی نظیر تولیدی استان بوشهر در کوتاه مدت دچار آفت زدگی، دوپوسته شدن و پوسیدگی شده که بازارهای جهانی و حتی بازارهای داخل کشور را از دست بدهد.

بهره مند افزود:واحدهایی که تحت عنوان بسته بندی خرما در استان بوشهر فعالیت می کنند، در واقع همان شیوه سنتی بسته بندی را با استفاده از سیستم دستی و یا به صورت نیمه صنعتی به کارمی گیرند و تغییرمحسوسی در نوع بسته بندی خرما برای حفظ کیفیت آن، شاهد نیستیم.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر