يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: «اتاق فکر حامیان دولت در استان بوشهر»، در نامه ای که به حسن روحانی نوشته، از دولت خواسته که از انتصاب «سید شریف حسینی» به عنوان استاندار بوشهر، خودداری کنند...
کد خبر: ۳۷۸۲۲
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

فکرشهر: «اتاق فکر حامیان دولت در استان بوشهر»، در نامه ای که به حسن روحانی نوشته، از دولت خواسته که از انتصاب «سید شریف حسینی» به عنوان استاندار بوشهر، خودداری کنند.

به گزارش فکرشهر، در این نامه که رونوشتش به اسحاق جهانگیری ـ معاون اول رییس جمهور؛ رحمانی فضلی ـ وزیر کشور؛ محمود واعظی ـ رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و محمدباقر سعادت ـ رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده، در کنار نداشتن سابقه و تجربه ی لازم، عقبه و حامیان حسینی نیز به عنوان عامل نگرانی حامیان دولت در استان بوشهر عنوان شده است.

در بخشی از این نامه که نسخه ای از آن نیز به فکرشهر ارسال شده، آمده است:

« … وَ أَوفُوا بِالعَهدِ إنَّ العَهدَ كانَ مَسئُولـاً » (سوره‌ مباركه‌ إسراء آیه 34)
جناب حجه الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ( دامه توفیقات)

ریاست محترم جمهوری

با سلام و تقدیم احترام

خدای را شاکریم که ملت فهیم و تحول خواه ایران اسلامی بار دیگر با خلق حماسه ای سترگ به مشی اصلاح و اعتدال آری گفت تا شاهد بکارگیری توامان تدبیر و تعقل در راستای دمیدن روح امید در کالبد جامعه باشد و بار دیگر با آرا قاطع خود به شایستگی سبب ساز حضور مجدد جنابعالی بر مسند ریاست جمهوری گردید. حال با عنایت به حق قانونی دولت خدمتگزار در عزل و نصب سطوح مختلف مدیریتی در دستگاه های اجرایی مطابق قانون اساسی و اصل تفکیک قوا، از جمله استانداران در سطح کشور، به استحضار می رساند، سنت حسنه دولت در ادوار مختلف مبنی بر گرفتن نظر مشورتی مراجع مختلف اجتماعی، سیاسی و مذهبی در برخی عزل و نصب ها از جمله استانداران، اکنون که نظر دولت محترم بر انتقال استاندار سابق بوشهر در مقام استانداری استان گیلان و انتصاب استاندار جدید در استان بوشهر قرار گرفته است، مراجع اجتماعی پیش گفته از جمله نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، ستاد انتخاباتی دولت دوازدهم و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر هر یک فهرست جداگانه ای از گزینه های مورد نظر خود را تقدیم دولت نموده اند. لاکن مطابق برخی اطلاعات واصله از جمیع گزینه های ارسالی از گروه های مرجع یکی از گزینه های نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به نام جناب آقای سید شریف حسینی از استان خوزستان توجه دولت را به خود جلب نموده است، که به دلائل زیر ستاد انتخاباتی جنابعالی در انتخابات نود و شش در استان بوشهر مخالفت قاطع خود را با این انسان شریف اعلام می دارد.

اولا، نداشتن سابقه اجرایی در حد لااقل معاونت استانداری یکی از این دلایل است. بوشهر که نباید محل آزمون و خطا برای شناخت استانداران شود. تجارب نمایندگی مجلس و مشاور وزیر نفت نمی تواند سوابق اجرایی موثر و بالا در سطح رییس جمهور یک استان باشد.
ثانیا، عقبه و حامیان سید شریف حسینی عامل دیگر نگرانی های حامیان دولت است. از باز کردن جزییات این بند به دلایلی خودداری می گردد.

جناب آقای دکتر روحانی، ستاد های جنابعالی مطابق آیه شریفه صدرالذکر، به عهدی که با جنابعالی و مردم بسته اند وفادارند و انتظار به حق مردم از حضرتعالی نیز وفای متقابل است. عدم اعتنا به رأی و نظر ستادها که انعکاس دهنده ی رأی و نظر مردم می باشد کمال کم لطفی ست. ما بر این باوریم و به این امید در ستادهای جنابعالی در سطح استان فعالیت نمودیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی به یاری حق به انقلاب عدالت گستر عصر، مهدی موعود(عج) متصل خواهد شد. بی اعتنایی به نظر ستادها ممکن است این شائبه را در افکار عمومی بوجود آورد که آقای روحانی چون دیگر نیازی به ستادها ندارد وقعی هم به نظر آنان نمی گذارد. و این بدترین بدعت در سنت انتخابات و فعالیت رایگان و بدون چشمداشت در عرصه انتخابات های پیش رو می باشد. شاید نسل تشکیل دهنده ی شاکله ستاد به علت حضور و درک میدانی انقلاب چنین نیندیشد. لاکن متقاعد کردن نسل جوان که انصافا موتور محرکه اصلی ستاد ها در سطح کشور می باشند کار آسانی نیست.»

نظرات بینندگان
گر گدا کاهل بود، تقصیر صاحبخانه جیست؟
|
-
|
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
گمان میکنم این نوشته نوزده سال پیشِ من(یعنی زمانی که دانشجویان کنونی سال اول دانشگاه هنوز به دنیا نیامده بودند و جوانان بیست و هفت ساله امروزی، هنوز به مدرسه نرفته بودند) و با نام مستعار، در هفته نامه آینه جنوب( اولین و تنها نشریه آن زمان در استان بوشهر با مدیریت آقای محمد دادفر نماینده دوره های پیشین شهرستان بوشهر)، به چاپ رسیده، هنوز هم میتواند بروز باشد
هفته نامه آینه جنوب 11 مهر ماه سال 77
گر گدا کاهل بود، تقصیر صاحبخانه جیست؟
در راه با دوستم گفتگو میکردم. دوستم می‌گفت: اگر شهر ما و استان ما اینهمه عقب افتاده و محروم است، از خود ماست « از ماست که بر ماست» ، زیرا مردم ما با حقوق شهروندی خود آشنا نیستند و اگر هم تا حدودی حقوق خود را بشناسند، برای بدست آوردن آن تلاش نمی‌کنند و با آن را بیان نمی کنند. بنابراین چیزی هم به دست نمی آورند. از قدیم گفته اند: « تا بچه گربه نکنه، مادرش بهش شیر نمیده ». وقتی مردم به دلیل نا آگاهی و نشناختن حقوق خود با به دلیل شرم و حجب و حیا ، و شاید هم به دلیل نداشتن جرآت و شهامت کافی، از بیان حقوق و خواسته های خود کوتاهی می کنند، وضعیت شان از این که هست بهتر نخواهد شد و کسی هم به آن ها کمک نمی‌کند. زیرا : « طبیب چو درد در تو نببند، که را دوا بکند ». من خودم در یکی از برنامه های تلویزیون از. زبان بکی. از مسئولین آن وقت، شنیدم که گفت: «... مردم استان ما کم توقع هستند.... ما خودمان باید در گوشه کنار بگردیم و مشکلات را پیدا کنبًم...» . می بینی .؟ تقصیر از خود ماست که سطح توقع مان اینقدر پایین است و مشکلی نداریم.« ...درد نیست و گرنه طبیب هست». چه بسا افراد دلسوزی که در راس کارند و حاضرند با گوش جان صدای ما را بشنوند
و مشکلات ما را درک کنند و در جهت رفع آن بکوشند.( لب بحنبانی، در یک چشم بر هم زدن گار تمام است اگر ما خود نمی خواهیم گناه دیگران چبست؟ »« گرگدا کاهل بود، تقصیر صاحبخانه چبیت؟
من که از حرف های دوستم عصبانی شده بودم ، صحبت های او را اقطع کردم و گفتم: این گفته های تو از نظر من یک نوع توهین و تحقیر نسبت به مردم آگاه و مبارز استان خودمان است. مردم زنده و هوشبا رمان به اندازه کافی آگاه هستند وعمق محرومیت های خود را هم با پوست و کوشت خود لمس میکنند؛ حقوق خود را می شناسند بی تفاوت نیستنده و همواره برای به دست آوردن آن تلاش کرده آند. در هر فرصتی و موقعیت مناسبی که به دست آمده،
سعی کرده اند که خواسته های خود را مطرح کنند.و حقوق خود را بیان نمایند و
صدای محرومیت خویش را به گوش این و آن برسانند
ولی « آنچه البته به جائی نرسد فریاد است.». وقتی می بینند کسی خواسته های آن ها را جدی نمیگیرد و نسبت به امور آنها بی اعتنا هستند سرشان به سنگ می خورد و دلسرد و نومید شده. و عقب نشینی می کنند و منتظر می مانند تا تا شرایط و موقعیتی پیش اید تا حرف آن ها خریدار داشته باشد. « دو چیز طیره عقل است، دم فرو بستن به وقت گفتن و، گفتن به وقت خاموشی». انها نمی خواهند وقتی که کسی به حرف آنها گوش نمی دهد، به اصطلاح خود را سبک کنند.
گفتگوی من و دوستم هنوز به پایان نرسبده بود که به. یک دو راهی رسیدیم. از یکدیگر خدا حافظی کردبم و هر یک به راهی رفتیم شاید روزی دیگر به هم برسیم و ببینیم کدامیک از ما دیگری را توانسته است قانع کند.
به نظر شما حق با کدامیک ازماست، من یا دوستم؟ شما هم نظر خود را بگویید! چرا ما اینهمه عقب افتاده و محرومیم؟ عیب از کجاست؟ خوش بین. برارجان
علیزاذه
|
-
|
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
این آقای سید شریف حسینی سوابقی خیلی بیشتر از این مواردی که اشاره نمودید داشته ...چرا به عضو هییت ریسه مجلس اشاره نکردید .یا مدیر کل حسابرسی وامور مجامع وزارت نفت ویک کتاب سوابق اجرایی دیگر ایشان

ضمن اینکه مردم از شما که همیشه دنبال منافع خود هستید دل خوشی ندارند .

باز هم به دنبال باند وباند بازی مثل همیشه
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر