پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۹۴۸
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶

فکرشهر: امام‌جمعه خورموج گفت: نیروی انتظامی پرچم‌داران امنیت و آرامش و مظهر اقتدار در سطح کشور و شهرستان دشتی است.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح امروز در خطبه‌های این هفته شهر خورموج اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در زندگی دچار ندامت و پشیمان نشویم، نباید گناه نکنیم زیرا گناه انسان را به فساد می‌کشاند و پشیمانی در پی دارد.

وی امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گرفته شود دچار مشکلات می‌شویم و برکات از مؤمنان گرفته می‌شود.

امام‌جمعه خورموج ضمن تقدیر از هیئات مذهبی، بانیان مساجد و حسینیه‌ها و تکایان در برگزاری عزاداری مراسم دهه نخست محرم در شهرستان دشتی افزود: خطبا، هیئات مذهبی، بانیان و هیات عزاداری و مداحان اهل‌بیت حق مطلب را ادا کردند.

مصلح خاطرنشان کرد: هیات‌ها در خیابان‌ها مراسم عزاداری برپا می‌کردند و عشق و علاقه خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دادند که جای تقدیر و تشکر دارد اما جا دارد بازهم متذکر شویم که بانیان محترم سلیقه‌ای عمل نکنند و با توجه به دعوتی که قبل از محرم به عمل آمد عده قلیلی در همایش عاشورائیان حضور پیدا کردند که این بسیار بد است.

وی اضافه کرد: ما باید جوانان را باور کنیم و با آغوش باز از آن‌ها پذیرا باشیم زیرا این جوانان هستند که نقش‌آفرینی می‌کنند و ضروری است که بانیان مساجد آستانه تأمل خود را بالا ببرند و حضور جوانان را فراهم کنند.

مصلح ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: از فعالیت‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی که با مسائل مختلف مردم سر و کار دارند تشکر می‌کنم که برای حفظ و آسایش مردم تلاش می‌کنند تا مردم در آسایش و آرامش زندگی کنند.

وی با اعلام این که نیروی انتظامی پرچم‌داران امنیت و آرامش در سطح کشور است، افزود: در شهرستانی که نباید شاهد حوادثی باشیم در چند روز گذشته در ایام محرم‌الحرام که باید ناهنجاری‌ها به حداقل برسد قتلی اتفاق افتاد که نباید در چنین ایامی در شهرستان مؤمن، متدین و نجیب شهرستان دشتی اتفاق بیفتد.

 مصلح با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه علوم انتظامی یادآور شد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار است و لازمه اقتدار برخورد محکم و قاطعانه است و هیچ سازمان و نیرویی به‌ اندازه نیروی انتظامی در مقابل چشم مردم قرار ندارد و بر همین اساس توانایی، قدرت، اقدام به‌موقع و رشادت این نیرو مایع افتخار و سربلندی برای نظام است.

وی با اشاره به دیدار خانواده شهید حججی با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری شهید حججی با شهادت مظلومانه، خود و ملت ایران را عزیز کرد.

مصلح اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این شهید والامقام نشانه خدا و نماد شهادت مظلومانه و شجاعانه و نماد نسل جوان و معجزه جاری اسلامی است.

 وی افزود: تهاجم فرهنگی دشمن برخی از جوانان را از ما گرفته است و وقتی نمونه‌هایی از شهید حججی را می‌بیند امیدوار می‌شود.

امام‌جمعه خورموج گفت: از مجموعه دامپزشکی شهرستان دشتی در واکسینه کردن دام‌ها و مأموریت‌هایی که بر عهده‌ دارند تشکر و قدردانی می‌کنم و روز روستا و عشایر نیز تبریک می‌گویم.

 مصلح با اشاره به سال‌روز شهادت حسین همدانی تأکید کرد: شهید همدانی مدافع حرم بود که با خون خود آسمانی شد زیرا سردار همدانی زمینی نبود و آرزوی شهادت در راه خدا را داشت که به دست تروریست‌های داعش در دفاع از حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت به شهادت رسید.

وی شهیدان مهدوی و توسلی را دو شهید افتخار دشتی عنوان کرد و یادآور شد: مراسم سالگرد شهدای خلیج‌فارس روز یکشنبه هفته جاری در گلزار شهدای بحیری برگزار می‌شود که از عموم مردم دعوت می‌کنیم در این مراسم شرکت کنند.

مصلح با اشاره به روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی، تأکید کرد: مردم توصیه‌های کارشناسان و مهندسین در ساخت‌وسازها را جدی بگیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر